Har en badkarsblandare som jag nu skulle vilja koppla på en takdusch till. Då vattenledningarna går ner från taket rakt ovanför blandaren funderar jag på om man kan skruva fast takduschen bredvid blandaren och sedan koppla ihop dom (vill behålla befintlig blandare).

Vill gärna ha en svart dusch och har hittat den här på eBay (tänker att jag inte behöver takduschens blandare utan kanske kan koppla en kortare slang direkt från badkarsblandarens utgång för dushslangen direkt till takduschens ingång för blandaren?

http://www.ebay.com/itm/Black-Oil-R...506328?hash=item2a63979a98:g:41cAAOSwL7VWoy8c

- visst borde det gå att koppla ihop badkarsblandaren och takduschen på ovan nämnda sätt?
- vad tror ni om takduschen från eBay? Ok el dålig kvalitet? El bör jag kanske hålla mig till något känt märke som säljs i Sverige, typ Gustavsberg etc

Tacksam för svar
/M

• Svart duschset med takdusch, handdusch och blandare som visas från olika vinklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badkarsblandare med ansluten handdusch mot kaklad vägg, planer för takduschinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.