Återigen rådvill om när..
Har inga direkta skador eller hål som måste fyllas och inga rörelser att beakta så fogen är i princip enbart kosmetisk.
Hade tänkt lägga fogen efter att ha primat väggen, köra 2:a takstrykningen och sedan måla väggen.
Eller? Ska jag köra nu direkt? Spelar det öht någon roll?
- Målat taket 1 ggn
- Bredspacklat väggen
Har inga direkta skador eller hål som måste fyllas och inga rörelser att beakta så fogen är i princip enbart kosmetisk.
Hade tänkt lägga fogen efter att ha primat väggen, köra 2:a takstrykningen och sedan måla väggen.
Eller? Ska jag köra nu direkt? Spelar det öht någon roll?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo, men jag har inte grundat spacklet ännu så jag försökte undvika att måla ner.BirgitS skrev:
- Fäster fogen bättre eller sämre direkt på spacklet?
Tänkte grunda väggen först och sedan köra 2:a takvändan (och måla ner..). Lägger jag fogen redan nu får den ju både grundfärg, 2 x väggfärg samt takfärg över sig.
- Spricker lättare då eller?
- Eller tvärtom?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 227 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 227 inlägg
Foga just innan andra strykningen av taket. Målarfog ska ju målas över. Står det något på förpackningen med fog om spackel är ett godkänt underlag?
Det ser ut som att du har spacklat hela tak-väggvinkeln. Behövs det verkligen en fog ovanpå?
Det ser ut som att du har spacklat hela tak-väggvinkeln. Behövs det verkligen en fog ovanpå?
Nja, kanske inte egentligen. Bara kosmetiskt. Det fanns en och annan liten skavank. Nu efter att jag grundmålat både tak och vägg så ser det iofs rätt ok ut. Men man blir ju lite obsessed efter ett tag och då faller "rätt ok" bort..BirgitS skrev:
Klicka här för att svara