T T2 #1 Medlem · 239 inlägg 13 jun 2022 20:42 T2 Medlem 239 inlägg 13 jun 2022 20:42 #1 Hej, Har en altan som är större än 15 m2 och vi vet att man med bara bygganmälan kan bygga tak på Max 15 m2. Frågan är om man får bygga stommen större men bara ha tak på tex 3/4 av den då vi tex vill ha lite klätterväxter på delen utan tak. #altan #tak
Hej, Har en altan som är större än 15 m2 och vi vet att man med bara bygganmälan kan bygga tak på Max 15 m2. Frågan är om man får bygga stommen större men bara ha tak på tex 3/4 av den då vi tex vill ha lite klätterväxter på delen utan tak.
Joacimz #2 Medlem · 222 inlägg 13 jun 2022 20:56 Joacimz Medlem 222 inlägg 13 jun 2022 20:56 #2 Troligtvis. Du får t.ex. bygga en pergola utan bygglov/anmälan. Bara inte taket är större än 15m2.