Hej,
Har en altan som är större än 15 m2 och vi vet att man med bara bygganmälan kan bygga tak på Max 15 m2.
Frågan är om man får bygga stommen större men bara ha tak på tex 3/4 av den då vi tex vill ha lite klätterväxter på delen utan tak.
 
Troligtvis. Du får t.ex. bygga en pergola utan bygglov/anmälan. Bara inte taket är större än 15m2.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.