Hej,

Jag har börjat sätta mitt IKEA kök och planerar att sätta in en täcksida under samtliga överskåp som jag ska fräsa en in en led-ljuslist i. Nu har jag tyvärr fastnat lite för jag får inte ihop hur jag ska lösa det snyggt under hörnskåpet. De täcksidor som Ikea har är ju antingen 62*80 eller 62*240. Hur jag än gör ser det ut som att det blir ett pussel under hörnskåpen. Vill helst ha så få skarvar som möjligt.

Köket
Screen Shot 2015-10-27 at 19.00.42.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hörnskåpets mått
image001 (2).png
Skapa konto

Har ni några idéer?

Varför sätter du inte bara upp listen?

Jag har också beställt täcksida, men det är på grund av spottar jag vill fälla in.

För hörnet hade jag gjort en 200 mm lång bit för att få samma synbara kant runtom. Går den biten in i hörnet finns det väl tillräckligt att fästa listen i

PeterStrandberg skrev:
Varför sätter du inte bara upp listen?

Jag har också beställt täcksida, men det är på grund av spottar jag vill fälla in.

För hörnet hade jag gjort en 200 mm lång bit för att få samma synbara kant runtom. Går den biten in i hörnet finns det väl tillräckligt att fästa listen i
Jag hade visst vänt skissen uppe och ner. Hörnskåpet är 400mm brett i framkant. Just nu lutar det åt en liten triangelbit i framkant. Men det kräver att de längre täcklisterna sågas med gersåg, modell större. Blir otroligt krångligt att få till passformen.

Screen Shot 2015-10-27 at 23.03.06.png
Skapa konto

Eller ta en fyrkant som du gerkapar bort två av hörnen på, så sidan mellan kapen blir 400mm

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.