Hej!
Är på jakt efter ett täcklock till en gammal ventil, 40-50 tal, någon gammal standard. Verkar helt omöjligt att hitta den här dimensionen. Ett R15 lock är aningens för stort. Någon som har tips om var jag kan hitta ett eller sitter på ett själv som ni vill sälja så är jag oerhört tacksam!

Rostig gammal ventil utan täcklock monterad på vägg med vit kakelbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

varför bytte du inte hela ventilen när du ändå var där då?

Stefan1972 skrev:
varför bytte du inte hela ventilen när du ändå var där då?
Har precis flyttat in och då såg det ut så här. Helt sjukt att dom som gjort jobbet inte gjorde det... Kanske inte vågade för att det är så rostigt?

Krilleman
Det locket du är ute efter är så annorlunda så jag rekommenderar dig att byta hela returventilen!

Det är många som har letat efter nya lock när det man har är sprucket eller snedgängat.

Bor du i lägenhet eller hus?

krilleman_215 skrev:
Det locket du är ute efter är så annorlunda så jag rekommenderar dig att byta hela returventilen!

Det är många som har letat efter nya lock när det man har är sprucket eller snedgängat.

Bor du i lägenhet eller hus?
Ja det får nog bli så, verkar hopplöst att hitta ett. Bor i lägenhet.

det är väl därför det inte är bytt, det innebär ju avtappning av en helt annan karaktär än i en liten villa.

Vad innebär "avtappning av en helt annan karaktär"? Låter mindre kul haha!

tja har du elva våningar ovanför dig så påverkas ju alla. Man kan ju frysa ledningar men det är väl inte gratis det heller.

Ah ok. Bor på nedre botten i ett trevåningshus så har två lägenheter ovanför mig

Krilleman
Då kan frysning vara ett alternativ för dig. Det ser ut att kunna gå att få på käftarna för detta ändamål enligt dina bilder. :thumbup:

Visst det kostar en slant men jag skulle tro att det är kostnadseffektivast när det gäller lägenheter!

Men dock ska man alltid kolla med BRF-föreningen innan man gör ingrepp i värmesystemet! Oavsett hur stort eller litet. Viktigt är också att få det godkänt skriftligen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.