Hej, jag fick för ett tag sedan order om att det skulle sitta liggande ytterpanel på väggarna i hallen och köket. Utan att ha några direkta kunskaper eller erfarenheter inom byggbranschen så tänkte jag att det inte kunde vara så svårt. Men ett av dom många felen jag gjort under resans gång var att jag inte var speciellt noga i ytterhörnsskarvarna. Jag tänkte att det nog finns någon hörnlist att smälla på där. Men ingen hörnlist som jag hittat täcker skarvarna. Brädorna är 21 mm plus glipa på 0-6mm
finns det någon som har något tips på hur jag ska lösa detta?
finns det någon som har något tips på hur jag ska lösa detta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade byggt en knutbräda av en 17*50 och en 17*70, ungefär som man gör utomhus, men hur det blir beror mycket på hur det ser ut runt om. foder på dörrar i närheten, taklist, golvlist o.s.v.
Nåt som bara täcker "den fula sidan? Vitt slätt 50 mm dörrfoder? 30 mm salningslist?
Sen finns det hörnlister som är ca 30 mm åt båda sidorna. Det hade nog jag valt.
Sen finns det hörnlister som är ca 30 mm åt båda sidorna. Det hade nog jag valt.
Precis, det går ju att ta en bred smyglist som möter en bred foglist!?
Dvs som denna modifierade bild (Vet inte varför den ville rita en pil och inte bara ett streck...)
Eller ett dörrfoder som möter en golvsockel? Samma princip som smyg/foglist men tjockare..
Dvs som denna modifierade bild (Vet inte varför den ville rita en pil och inte bara ett streck...)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller ett dörrfoder som möter en golvsockel? Samma princip som smyg/foglist men tjockare..
Klicka här för att svara