Jag har två stycken fula hål genom väggen på två stycken köksskåp som jag skulle vilja snygga till lite.
Hålen ser ut att vara gjorda med hammare eller kniv eller liknande, ca 30 resp 50mm stora.
Det är sällan man ser dem så behöver inte vara något avancerat men vill täcka dem från båda sidorna av köksskåpen.

Min tanke var att eventuellt borra ut ett riktigt hål och sedan sätta något liknande som ett doslock med snäppfäste bara på vardera sida. Hittar däremot bara doslock i standardstorlekarna och vill ogärna behöva göra hålen större än vad de redan är.

Vart kan man köpa pluggar eller något lock i passande storlek?

Doslock med skruvhål ?

Det borde ju gå med typ såna här, lite beroende på hur tjocka de är.
Vita skrivbordskabelgenomföringar, 10-pack, för ordnad kabelhantering på kontor och hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller kanske då hålen är små, bara täcka med typ såna hålplugg?
Svarta plastproppar på vit bakgrund, används för att täcka hål, 100 stycken förpackning, online-produktbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Finns säkert bättre pris någonstans

S sjoelund skrev:
Det borde ju gå med typ såna här, lite beroende på hur tjocka de är.
[bild]

Eller kanske då hålen är små, bara täcka med typ såna hålplugg?
[bild]

Finns säkert bättre pris någonstans
Kabellocket där var rätt smart faktiskt. Något sådant är det absolut. Ett problem är ju just att jag vill ha täckt på båda sidor bara.

I InsidersUnited skrev:
Doslock med skruvhål ?
Jo jag har funderat på liknande som sagt. Hade kunnat funka med skruvhål istället och skippa borra rent hålen såklart. Hade gärna velat ha lite mindre diametrar på dem bara.

• Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.