Hej!
Har tagit bort en kamin och tänkt ersätta den i framtiden med en infälld eldstad eller vad det nu heter.
Just nu är det knapert pga renovering så undrar om man kan täcka för hålet efter kamin med nåt typ av lock eller hur man ska göra för att slippa ha det helt öppet. Behöver det vara en ventil eller kan man täppa för det helt? Se bild.
Tack för svar!
Nej, den behöver inte vara öppen. Blir bara kalldrag på vintern!
Stoppa in en plastpåse fylld med isolering, så blir det lätt att öppna upp när du skall sätta in något nytt att elda i.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.