D
Tänkte ta upp ett ventilationshål (100mm) i mexiteglet som omsluter min murstock. Hålet tas upp för att ventilera utrymmet den vägg som jag byggt mot mexiteglet.

Några synpunkter?
 
  • En öppen spis med mexitegel och två avlägsnade plattor där ett ventilationshål ska tas upp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Murstock omgiven av mexitegel med en markerad röd pil som visar föreslagen plats för ventilationshål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Va tror ni om ingreppet?
 
D
Ska jag köra politbyråerna i fogen eller i en tegelsten?
 
D Derbyboy skrev:
Ska jag köra politbyråerna i fogen eller i en tegelsten?
Beklagar att jag inte kan svara på din fråga, men jag måste verkligen få veta vilket ord du skrev som telefonen autokorrigerade till "politbyråerna"?
 
D
Haha, pilotborren.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Din telefon har alltså infiltrerats av sovjetkommunister, intressant...

(Ursäkta OT, men lycka till med ditt projekt!)
 
D
Jag tänkte limma dit en sån här tallriksvebtil från Habo.

vad ska jag ha för lim?
 
  • Aluminium tallriksventil från Habo med stlipsmått på 100 mm och ytterdiameter 130 mm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D Derbyboy skrev:
Jag tänkte limma dit en sån här tallriksvebtil från Habo.

vad ska jag ha för lim?
Det verkar som den är avsedd att fästas med skruv, förmodligen går det bra att fästa den med tec7
 
D
Jo jag vet men tror skruvhålet kommer för nära borrhålet. Finns risk att det spricker om jag försöker plugga och skruva 5 mm från det stora borrhålet så jag tänkte limma.


Alltid detta tech7, jag har nog en tub liggandes. Annars var jag inne på silicon.
 
D Derbyboy skrev:
Jo jag vet men tror skruvhålet kommer för nära borrhålet. Finns risk att det spricker om jag försöker plugga och skruva 5 mm från det stora borrhålet så jag tänkte limma.


Alltid detta tech7, jag har nog en tub liggandes. Annars var jag inne på silicon.
Du kan nog fästa med silicon eller tuggummi om du vill det, det är väl en torr rumstempererad miljö utan skakningar och rörelse?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.