54 154 läst ·
843 svar
54k läst
843 svar
Ta det lugnt och sansat.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 20 212 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Det är nog mer än så.... Bolund och den gröna tyska ministern Robert Habeck är polare, Magda och kansler Scholz är polare. Gemensamt så skyller de då allt på Putin och vill inte riktigt stå för vem som valde gasen som gjorde att Putin kunde bygga upp sin krigsmakt.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 212 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Nåja, det är ju inte riktigt så det står i forumreglerna.F fsn skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/anvaendarvillkor-med-diskussionsregler.220278/
Det finns väl en generell tråd om Ukrainakriget, medan denna enligt trådstarten har en mer begränsad inriktning som jag uppfattar det och det är inte mot svensk inrikespolitik eller ens om orsaker till Ukrainakriget.
Jo men, jag har ju roat mig med "elsjukan" ett tag och det finns en stor komplikation.AndersMalmgren skrev:
"Elsjukan" härör ju även den ur det här med Tyskland valt att lägga ner kärnkraft och istället bli beroende av Putins gas men Tyskland är då Europas stora motor i ekonomin och därav så kan de styra och ställa och ha friheter. Men det borde ju vara bättre att man berättade att så här är det!
Renoverare
· Stockholm
· 20 212 inlägg
Vänstern kommer aldrig erkänna de är skyldiga till energikrisen. Tyvärr kommer också väljarna gå på det narrativetP paralun skrev:Jo men, jag har ju roat mig med "elsjukan" ett tag och det finns en stor komplikation.
"Elsjukan" härör ju även den ur det här med Tyskland valt att lägga ner kärnkraft och istället bli beroende av Putins gas men Tyskland är då Europas stora motor i ekonomin och därav så kan de styra och ställa och ha friheter. Men det borde ju vara bättre att man berättade att så här är det!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Man lär sig mycket i den här tråden:
Nu kommer jag säkert få höra att det är mina partier, men det är det inte, men jag tycker det är löjligt när man tramsar på om att MP drivit på beroendet till den ryska gasen och oljan. Det är väl det partiet som verkat hårdast för att vi inte ska ha med rysk gas och olja att göra. Sverige importerar fortfarande rysk gas, troligen MPs fel och den svenska regeringen har inget ansvar.
- Merkel är miljöpartist
- Tyska och Svenska MP har drivit på för att nyttja rysk gas och olja
- MP är skyldig till att det är krig i Ukraina
Nu kommer jag säkert få höra att det är mina partier, men det är det inte, men jag tycker det är löjligt när man tramsar på om att MP drivit på beroendet till den ryska gasen och oljan. Det är väl det partiet som verkat hårdast för att vi inte ska ha med rysk gas och olja att göra. Sverige importerar fortfarande rysk gas, troligen MPs fel och den svenska regeringen har inget ansvar.
Jo men fakta i saken och om den tyske gröne vicekanslern Robert Habeck.Fairlane skrev:
Man lär sig mycket i den här tråden:
Snart är det väl SD som varit mest emot Putin och Ryssland genom alla år av de svenska partierna. Vad gör man inte för att få sprida sitt hat mot MP och S?
- Merkel är miljöpartist
- Tyska och Svenska MP har drivit på för att nyttja rysk gas och olja
- MP är skyldig till att det är krig i Ukraina
Nu kommer jag säkert få höra att det är mina partier, men det är det inte, men jag tycker det är löjligt när man tramsar på om att MP drivit på beroendet till den ryska gasen och oljan. Det är väl det partiet som verkat hårdast för att vi inte ska ha med rysk gas och olja att göra. Sverige importerar fortfarande rysk gas, troligen MPs fel och den svenska regeringen har inget ansvar.
https://www.dw.com/en/germanys-ener...ister-robert-habeck-under-pressure/a-63186583
Sen finns det då massvis med artiklar om honom och de grönas politik i Tyskland.
Angela Merkel startade då processen med beroendet av rysk gas som betalt Putins krigsmakt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 212 inlägg
Energi skapas inte ur luft. Lägger man ned kärnkraft i dessa länder måste den såklart ersättas av annan baskraft. Vilket MPs favoritenergislag inte är. De är pro gas genom att förstöra vår kärnkraft.Fairlane skrev:
Man lär sig mycket i den här tråden:
Snart är det väl SD som varit mest emot Putin och Ryssland genom alla år av de svenska partierna. Vad gör man inte för att få sprida sitt hat mot MP och S?
- Merkel är miljöpartist
- Tyska och Svenska MP har drivit på för att nyttja rysk gas och olja
- MP är skyldig till att det är krig i Ukraina
Nu kommer jag säkert få höra att det är mina partier, men det är det inte, men jag tycker det är löjligt när man tramsar på om att MP drivit på beroendet till den ryska gasen och oljan. Det är väl det partiet som verkat hårdast för att vi inte ska ha med rysk gas och olja att göra. Sverige importerar fortfarande rysk gas, troligen MPs fel och den svenska regeringen har inget ansvar.
Ta det lugnt nu. allihop och dra ned på skitkastningen.F fsn skrev:
Ingen tänkande människa kan årligt säga att Sovjetunionen befriade Österuropa lika litet som nazisttyskland befriade någonting.
Det var två diktaturer var och en med sitt förtryckssystem som slogs om vem som skulle få behärska och förtrycka befolkningen i ett antal länder.
Det här är oomtvistliga historiska fakta som inte behöver skrivas om i någon riktning.
Du tar varje chans du hittar att skylla allt på miljöpartiet och socialdemokraterna.AndersMalmgren skrev:
Samtidigt finns det skäl att komma ihåg att du har uttalat dig att allmän rösträtt och likhet inför lagen är fel och fördärvligt och måste avskaffas så att endast en grupp oligarker får rösta och att de inte skall ställas under samma lagar som vanligt folk..... i Sverige........
Håll ett till fakta och rimliga slutledningar gott folk!
Jo nu ser man då fossilgasen som ett mellansteg i Energiewende. (som det handlar om)AndersMalmgren skrev:
Men det rasade ihop som ett korthus när Putin byggt upp sin krigsmakt med pengarna från fossilgasen och startade sitt brutala krig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Energiewende