A
Hej,

Precis köpt hus och jag har fått höra lite olika angående om att ha buskar och träd runt huset när det har källare. Huset är dränerat på 90 talet, så det är endå ett tag sen. Bör jag ta bort allting som växer intill huset för att minska risken för eventuella problem?

• Hus med källare, omgiven av buskar och träd med en dränering från 90-talet, inramat av staket och trädgård i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hus med flera buskar och träd nära fasaden och en garageuppfart, omgett av ett litet staket och en bit bort ses en bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
Det är standardrådet.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi hade några tujor invid källarväggen, rötterna hade "ätit sig in" i "tjäran" som var på källarväggens utsida.

A
Demmpa Demmpa skrev:
Vi hade några tujor invid källarväggen, rötterna hade "ätit sig in" i "tjäran" som var på källarväggens utsida.
Okej då blir det att ta bort allting runt omkring huset.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Inga träd. Inga rötter. Inga rötter. Inga träd. Enkelt.
Nu har uppenbarligen Tujorna stått där några dar. Så då kan de säkert stå där ett tag till och under tiden kan du i lugn och ro grunna över hur mycket du uppskattar träden. Själv har jag en hel skog bara några meter från huset och uppskattar det mycket mer än jag oroar mig för rötter i dräneringen.
Det tar en minut att såga ner ett träd men femtio år för det att växa upp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.