min man tänker ta bort buskarna, men vet inte hur ska man göra?? han har ett förslag att dra ut dem med bilen!! funkar det tror ni vi har runt om huset tyvärr men vi tycker inte att dem är fina :confused:

vi tänker ha staket istället.

har ni andra förslag hur ska man få bort dem?

vi har en trädgårdförråd som är ca 1,7 x 4 m men är placerad helt fel hur kan man ändra platsen alltså inte så långt bort än där den är nu men att vända den åt andra sida ! har ni förslag?

1. Vad har ni för buskar?
2. Vad har ni för bil?
Klart det går. Annars om det är grova rötter och ni inte har en rejäl bil så är det bara att hugga in med spaden och sedan hugga av rötterna med en yxa, alternativt såga med stick/tigersåg med billigt blad, för att sedan dra upp resten med bilen.

jag vet inte vad är dem för buskar men inte alls så fina!! ok men förrådet då den är placerat helt fel ? får se om jag kan fixa ett bild!

15425_826017644099102_8209950191649538762_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
10650035_826017637432436_4203810093335651766_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
som ni ser det är dem här buskar vi har och förrådet skulle vilja vända åt andra sida mot granne.

Ta en röjsåg och kapa häcken en decimeter från backen. Hyr en minigrävare en helg och gräv bort rötterna.

En annan sak ni kan överväga är att kapa ner häcken en decimeter från backen, men låta bli att gräva bort den och låta häcken få en nystart. Då kan ni själva klippa och sköta den, så den blir fin.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.