18 081 läst ·
5 svar
18k läst
5 svar
Ta bort hjul på Stiga Park
Halloj,
Någon här som vet hur man tar bort hjulen på en Stiga Park? Årsmodell möjligen 1991 men inte helt säker.
Jag försöker ta bort framhjulen men har kört fast. Jag får bort redskapshållaren ända in till brickan bakom låssprinten men sedan är det stopp. Det verkar sitta något rör/hylsa mellan hjulaxel och kullagret i fälgen (51A på denna skiss? http://www.servicecentralen.se/filer_extended/stiga/160G.pdf) och den går att rotera men jag får inte loss den.
Även tacksam för tips på hur man tar bort bakhjulen.
Mvh
/Ola
Någon här som vet hur man tar bort hjulen på en Stiga Park? Årsmodell möjligen 1991 men inte helt säker.
Jag försöker ta bort framhjulen men har kört fast. Jag får bort redskapshållaren ända in till brickan bakom låssprinten men sedan är det stopp. Det verkar sitta något rör/hylsa mellan hjulaxel och kullagret i fälgen (51A på denna skiss? http://www.servicecentralen.se/filer_extended/stiga/160G.pdf) och den går att rotera men jag får inte loss den.
Även tacksam för tips på hur man tar bort bakhjulen.
Mvh
/Ola
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Har det roterat och rivit upp en grad på axeln?
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Har du tagit bort 53, 54, 55, 52, och 39 så ska det bara vara att dra ut hjulet.
51A är nog "lagret" troligen en plastbussning.
Åratal av skit och rost kan ha slitit ner axeln så du har en kant som håller kvar 51A.
Är det så så är nog våld det enda som hjälper.
Protte
51A är nog "lagret" troligen en plastbussning.
Åratal av skit och rost kan ha slitit ner axeln så du har en kant som håller kvar 51A.
Är det så så är nog våld det enda som hjälper.
Protte
Min fälg har något mer lager än på bilden men det gör nog ingen skillnad. Det är 51A som ska gå att dra av från axeln alltså?
Kanske är det enklare att lossa hela axeln från maskinen genom att lossa sprint eller om det är bult #37 och ta in hela klabbet och se hur det ser ut.
Kanske är det enklare att lossa hela axeln från maskinen genom att lossa sprint eller om det är bult #37 och ta in hela klabbet och se hur det ser ut.
Klicka här för att svara