Håller på att fixa lite hemma och har tänkt att ta bort den gamla kokvrån som inte har används sedan 50-60 talet. Vattnet fungerar inte och likaså avloppet? Fastigheten är rotad 1999 så då har man kanske fimpat anslutningen vid stammen. Men de är inte jag vet utan bara ett antagande.
Ska ta bort kokvrån och göra en klädkammare så ska bara ta bort rören och plugga dessa. Vad ska man använda för att plugga igen de? Och hur tar jag enklast bort de gamla rören?
Ska ta bort kokvrån och göra en klädkammare så ska bara ta bort rören och plugga dessa. Vad ska man använda för att plugga igen de? Och hur tar jag enklast bort de gamla rören?
Enklast är att använda vinkelslip. Dock passar det inte alltid pga. gnistbildningen. Pluggar gör du nog enklast med något passande i plast (avloppet). Vattenröret vettefan, men det måste ju vara bortkopplat om du vill kapa det, och då behövs det ju inte pluggas.
"spånen är varma" va?!!!! Jo spånen blir varma men inte glödande och orsakar brand... Jag har kapat hur mycket gjutgärn som helst och det är inga som helst problem med rätt blad i tigern. NCG har ett diamantblad som räcker en evighet för avlopp, (ser ut som sandpapper på skär-ytan fast industri-diamanter) Rekomenderas varmt om man kan komma över ett par!
Rören behöver du bekräfta att dom inte är i drift! Om dom är i drift så måste dom pluggas! Ser ut som 16 koppar och 15 galv (21,3 utvändigt) bekräfta gärna!
Rören behöver du bekräfta att dom inte är i drift! Om dom är i drift så måste dom pluggas! Ser ut som 16 koppar och 15 galv (21,3 utvändigt) bekräfta gärna!
Renoverare
· Gävleborg
· 8 218 inlägg
Hur ska TS göra för att verifiera att rören inte är i drift då? 
//Patrik
//Patrik
Klicka här för att svara