Behöver ta bort ett stort vattenburet element. Hur krångligt blir det att göra det själv?
Det är inte använt på två år men sitter i samma rör som två andra element som används.
Det är inte använt på två år men sitter i samma rör som två andra element som används.
Bor i radhus och elementet är i källaren! Vart hittar man ventiler?krilleman_215 skrev:
Hela källaren är renoverad 2012 med golvvärme och dessa tre element
Medlem
· Blekinge
· 12 233 inlägg
Normalt sitter det en avtappning vid lägsta punkten, det kan vara vid/under pannan. Annars kan det bli en sölig historie.
Okkrilleman_215 skrev:
Tror vi hittade en sådan med ett plaströr kopplat till ner till avloppet vid pannan
Även en kran med en röd lapp
Kan det vara den tro?
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Gaspanna, vad är det för någon?
Tänk på att stänga av pannan oavsett vilken modell du har, så den inte går samtidigt som systemet är tömt på vatten.
Tänk på att stänga av pannan oavsett vilken modell du har, så den inte går samtidigt som systemet är tömt på vatten.
Medlem
· Blekinge
· 12 233 inlägg
Klicka här för att svara





