Väggmonterat element med termostatventil i en hörna, fråga om avstängning inför målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Radiator med stängningsventil och rörledningar, inlägg om att avstänga för målning.
Skapa konto
Hej jag skulle vilja ta ner element tillfälligt inför målning men jag är lite osäker på hur dessa stängs av. Är det någon som vet hur. Systemet är trycksatt till en bar.

Du måste tömma systemet om du vill plocka bort elementet. Men varför ska du måla bakom? Med en liten roller bör du kunna måla tillräckligt långt bakom elementet för att det ska bli bra.

• Gilla
claym
  • Laddar…
M maxald skrev:
Du måste tömma systemet om du vill plocka bort elementet. Men varför ska du måla bakom? Med en liten roller bör du kunna måla tillräckligt långt bakom elementet för att det ska bli bra.
Tänkte även bredspackla väggen. Konstigt att man inte har satt in avstängningsventiler I detta hus från 1992.

Stängd ventil och avkopplade rör till ett element på ett trägolv med förberedda trasor runtom.
Skapa konto
Hej
Jag kunde iaf ta bort ett element utan att tömma systemet. Stängde en ventil under ett lock och sen lyfte jag och rörmokarn lös det i en snabb rörelse. Det rann ut nån deciliter men vi hade förberett med trasor så det gick bra. Vet dock inte om det funkar på ditt element.

L lob skrev:
[bild] Hej
Jag kunde iaf ta bort ett element utan att tömma systemet. Stängde en ventil under ett lock och sen lyfte jag och rörmokarn lös det i en snabb rörelse. Det rann ut nån deciliter men vi hade förberett med trasor så det gick bra. Vet dock inte om det funkar på ditt element.
Någon sådan ventil ser det inte ut att finnas av bilderna att döma, men det är möjligt att det går att lyfta elementet och plugga snabbt men det lär ju komma en del vatten. Observera att jag är en amatör! :)

Tack för svar. Kanske ska strunta i att ta bort dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.