Hej.
Vill ta bort denna dimmer då den vara fungerar med halogen lampor. Vill använda samma strömbrytare som sitter där idag bara plocka bort fjädern. Hur kopplar ja trådarna i strömbrytare för o få det och funka. Och ja jag har brutit strömmen och mätt innan ja började pilla
Vill ta bort denna dimmer då den vara fungerar med halogen lampor. Vill använda samma strömbrytare som sitter där idag bara plocka bort fjädern. Hur kopplar ja trådarna i strömbrytare för o få det och funka. Och ja jag har brutit strömmen och mätt innan ja började pilla
Bästa svaret
Du verkar ha en extra blå kabel som sitter i en sockerbit. Kan du styra belysningen från flera ställen?Koksmicke skrev:
Annars bör det vara vit i på P/L i brytaren och blåa som sitter i lampsymbolen (ring med kryss i) in ovan P/L ofta en pil. Ta en bild på själva brytaren där de gråa går in från baksidan.
Nej bara från ett ställe men tror det suttit en brytare på andra sidan av rummet förut det är hål ut dit iafT Tompafix skrev:
Det skulle i så fall kunna förklara den extra tråden. Du vill inte kunna släcka och tända på båda sidor av rummet? Ta en bild vid andra stället i så fall. Lite konstigt att de använt blåa ledare bara. Normalt så används den bara som nolla och inte biledare.Koksmicke skrev:
Men det borde funka som jag skrev ovan.
Nej utanför rummet har ja ingen nytta av att kunna tända o släcka. Är en gillestuga man kanske hade det förrT Tompafix skrev:
Klicka här för att svara