8 829 läst ·
39 svar
9k läst
39 svar
T-profiler till bordsågbord?
PS: Jag beställde:
1 x Miter Slot Hardware Kit
1 x Rockler Double Featherboard Kit
2 x 17-Piece Universal T-Track Kit (med 4' ~122 cm T-profil)
2 x Rockler 24" Aluminum Miter Bar (~61 cm)
1 x Miter Slot Hardware Kit
1 x Rockler Double Featherboard Kit
2 x 17-Piece Universal T-Track Kit (med 4' ~122 cm T-profil)
2 x Rockler 24" Aluminum Miter Bar (~61 cm)
Tack för infon Tobbe.
Nu har jag bara kikat snabbt på det du beställde, så jag kan ha missat något... men beställde du ingen miter track? Eller du har kanske en sådan sen innan? De miter bars du beställde passar väl inte i T-track:en (de har mindre öppning än en miter track, 3/8" istf 3/4" om jag har klart för mig)?
Nu har jag bara kikat snabbt på det du beställde, så jag kan ha missat något... men beställde du ingen miter track? Eller du har kanske en sådan sen innan? De miter bars du beställde passar väl inte i T-track:en (de har mindre öppning än en miter track, 3/8" istf 3/4" om jag har klart för mig)?
Miter Bar ska passa i "any standard 3/4'' x 3/8'' miter slot" och T-Tracken är "3/4'' Wide x 3/8'' Deep".
Är det ändå skillnad på T-Track och miter slot så har jag inte köpt det jag avsåg att köpa.
Jag får knalla ut i snickeriet och göra en närmare undersökning...
Är det ändå skillnad på T-Track och miter slot så har jag inte köpt det jag avsåg att köpa.
Jag får knalla ut i snickeriet och göra en närmare undersökning...
Trist... kanske läge att kolla på combo trak:en hos Axminster (se tex inlägg #9)?
Det kan säkert vara så att T-tracken har yttermåtten 3/4" x 3/8". Föreställ dig en skena med en öppning på 3/4" (19 mm)... det hade blivit ganska feta skruvar till featherboards och annat
Det kan säkert vara så att T-tracken har yttermåtten 3/4" x 3/8". Föreställ dig en skena med en öppning på 3/4" (19 mm)... det hade blivit ganska feta skruvar till featherboards och annat
Precis när jag skulle stänga fliken såg jag att det finns en pdf med alla mått man kan tänkas behöva på Rocklers sida: http://www.rockler.com/tech/RTD10000592AA.pdf
Här kommer en adress om man vill köpa dessa förträffliga t-skenor i sverige: http://www.creap.se/
Har inte själv köpt några, så jag kan inte säga så mycket om deras skenor.
Har inte själv köpt några, så jag kan inte säga så mycket om deras skenor.
Hallå där, enligt pm från mattiasp är det här ett forum som modereras. ;P
Mohawken var rätt ok, är inte jätteförtjust i Sigtunas öl överlag men det är ett oerhört trevligt bryggeri. Rätt blandade känslor där, jag gillar bryggeriet men inte produkterna.
Dugges har spottat ur sig en hel del bra genom åren, kul att allt mer dyker upp i hyllorna även utanför Mölndal! Rudolf var helt klart förra vinterns höjdpunkt (innan de blev infekterade). Har ett fåtal hemma i lagret.
Mohawken var rätt ok, är inte jätteförtjust i Sigtunas öl överlag men det är ett oerhört trevligt bryggeri. Rätt blandade känslor där, jag gillar bryggeriet men inte produkterna.
Dugges har spottat ur sig en hel del bra genom åren, kul att allt mer dyker upp i hyllorna även utanför Mölndal! Rudolf var helt klart förra vinterns höjdpunkt (innan de blev infekterade). Har ett fåtal hemma i lagret.
Nu var Kreg Combo Trak åter i lager: http://www.axminster.co.uk/product.asp?sessionID=DCW&pf_id=791324
Så nu har jag beställt ett par för £65 men med alla andra små bra-att-ha-köp blev ordern på £208...
Så nu har jag beställt ett par för £65 men med alla andra små bra-att-ha-köp blev ordern på £208...
Redigerat:
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Har av någon anledning bara slöläst den här tråden, men har nu kikat lite närmare på den. Det gäller inte traksen utan själva konstruktionen
av det nya bordet.
Tänkte närmast på MDF, och hur tåligt det är för den fukt som finns i en ouppvärmd verkstad. Din verkstad kanske är uppvärmd så problemet inte uppstår.
av det nya bordet.
Tänkte närmast på MDF, och hur tåligt det är för den fukt som finns i en ouppvärmd verkstad. Din verkstad kanske är uppvärmd så problemet inte uppstår.
Min lokal är inte uppvärmd och dessutom intill en fors som spyr ut rejält med fukt mest hela tiden... Ajdå. Finns det något bättre material?