Den du hade ringat in använder jag för att öka systemtrycket den verkar monterad så att öppet läge är stängt och stängt läge är öppet.V växelventil skrev:
Avstängningskranen verkar vara den som fyller på systemet och denna måste vara öppen annars rinner inget varmvatten genom kranarna i husets våtutrymmen.
Jag vet inte ens längre vad problemet kan vara, men det är 16 grader i huset just nu
Du får nog ringa om det där för din säkerhetsventil borde ha löst för länge sedan om trycket ligger så hög så dom får visa hur du ska göra för att fylla på systemet.B bck277 skrev:Den du hade ringat in använder jag för att öka systemtrycket den verkar monterad så att öppet läge är stängt och stängt läge är öppet.
Avstängningskranen verkar vara den som fyller på systemet och denna måste vara öppen annars rinner inget varmvatten genom kranarna i husets våtutrymmen.
Jag vet inte ens längre vad problemet kan vara, men det är 16 grader i huset just nu
Det som är ännu konstigare är att displayen inte visar ngt högtryckslarmV växelventil skrev:
Så jag är fundersam över vad som händer egentligen
Hade ett kort strömavbrott för ett kort tag sedan pga byte av elmätaren vet ej om detta spökade till saker och ting?
Tycker du ska göra systemet trycklöst så den visar 0 i systemtryck och sedan fylla på med den kranen du fyller systemet med? och ökar trycket till 1,0. och sedan stänga påfyllningskranen.Visa vad som står på displayen efter det.B bck277 skrev:
Det går ej så länge avstängnratten är öppen för så fort jag öppnar den för att få varmvatten går systemtrycket upp till 2.8 barV växelventil skrev: