5 041 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Syrénhäck....
Hej
Nu när jag är klar med bygget så tänkte jag ta tag i trädgården.
Jag har en syrenhäck som ingen gjort något med de senaste 15 åren. Den är upp till 6 meter hög på sina ställen och börjar hänga ut över vägen.
Så det blir till att såga/klippa ner den.
När bör man göra detta????
Något speciellt man ska tänka på när man gör det?
Den sprider som som ogräs och har en massa rotskott (om det nu är rätt benämning) emellan stammarna.
Ska man göra något åt dem eller vad?
Tacksam för en liten lektion på hur man sköter om en syrénhäck.
MVH
//Viktor
Nu när jag är klar med bygget så tänkte jag ta tag i trädgården.
Jag har en syrenhäck som ingen gjort något med de senaste 15 åren. Den är upp till 6 meter hög på sina ställen och börjar hänga ut över vägen.
Så det blir till att såga/klippa ner den.
När bör man göra detta????
Något speciellt man ska tänka på när man gör det?
Den sprider som som ogräs och har en massa rotskott (om det nu är rätt benämning) emellan stammarna.
Ska man göra något åt dem eller vad?
Tacksam för en liten lektion på hur man sköter om en syrénhäck.
MVH
//Viktor
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Låter som om Du har en gammeldags syrenhäck och de skjuter rotskott så ini bänken. Du kan klippa ner dne hur hårt Du vill - den kommer igen men då blommar dne inte....gammeldags syrener har den ljuvligaste doften som finns av alla syrensorter.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden