Vi har filat fram och tillbaka på vår köksplanering. Det senaste som vi är nöjda med är enligt bifogade bilder från SweNova. Synpunkter och förbättringsförslag mottages tacksamt.

Vi har 270 cm i takhöjd och vill ansluta inredningen mot taket för att slippa fettsamlande "hylla" ovanpå skåpen. Högskåpet bredvid micro/kaffebryggare är ett skafferi. Bredvid skafferiet finns en altandörr (syns inte riktigt på dessa bilder). Skåpet till vänster om diskhon är inbyggd diskmaskin.

• persp1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • persp2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker att det ser fint ut!
Möjligen blir hällen lite "instängd" bakom sina högskåp, men jag vet inte om det egentligen är något problem.
Och så skulle jag fundera på om skåpet ovanför diskmaskinen verkligen behövs. Jag tror att det skulle vara mycket snygare med öppna hyllor på den sidan också. Ni verkar ju ha rätt gott om förvaring i köket ändå.

Tack.

Spisen i hörnet tycker vi har blivit en lyckad "kompromiss". Ett hörn kan vara svårt att nyttja effektivt samtidigt som vi tappat arbetsyta om spisen placerats i bänken bredvid diskhon.

Jag hoppas att det inte skall kännas "instängt", kanske inte riktigt framgår av bilderna men det finns 40 cm lådor mellan spis och kyl/frys.

Skåpet ovanför diskmaskinen blir nog svårt att förhandla bort...

A
Först tänkte jag bara inga invändningar. Det skulle va skåpet bravid fönstret tänkte jag sen, precis som pinebar men... Det verkar ju inte va förhandlingsbart som sagt så ni kan nog va supernöjda som det är! Ska ni ha stolar vid bardelen? Bra belysning är ju viktigt också. Glöm inte många eluttag. Verkar som man aldrig kan få för många utav dom, men det kanske bara e jag som har skumt många maskiner igång samtidigt :-) Såg en coolgraj som jag funderar på att skaffa tills vi bygger om vårat kök. En nedsänkbar elstation finns på http://www.gotessons.se/Katalog_2007.pdf

Hemmakatten
Som föregående inlägg, tycker jag att överskåpet ovanför diskmaskinen är störande. Köket blir öppnare, större o ljusare utan det. Annars, jättefint kök!

Kanske är det läge att ta upp förhandlingarna om skåpet över diskmaskinen igen. Visar det sig att det inte fungerar utan kan man ju alltid hänga upp ett skåp i efterhand. Ja, vi skall ha stolar vid bardelen. Vi har även vänt skåpet mot väggen så att det öppnas från matplatsen, för servetter, ljus och vad vet jag...

A
Så nu är det lite lättare att hitta elstationen. Fick inte med hela länken sist! Lite cool va den, tycker jag iaf

Ser läcker ut men blir väl svår att kombinera med lådor?!

A
man kanske inte behöver sätta den just där. Beror väl på djupet på lådorna också kanske. Såg att dom hade satt i överskåp också. Tänkte bara om man ska ha köksö eller nått.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.