Hej!

Någon som har erfarenhet av (och prisuppgift på) huset Synkop från Modulenthus?

Har funderat på att bygga/köpa hus under ett par år nu och har äntligen fått nys om en tomt som är intressant. Nu börjar det svåra, att hitta ett hus som passar tomt, smak och plånbok! :D

Vi är ute efter ett annorlunda hus, gärna funkisstil i storleken 120 - 160 kvm. Den tomt vi är intresserade av är på 792 kvm (får bebyggas med max 200 kvm) och lite sluttande.

Har varit och tittat på ett Synkop i Södertälje som dock var byggt lite annorlunda. Ett jättefint hus men jag upplevde dock kök- och vardagsrumsdelen som smalt och avlångt. Huset jag tittade på kostade ca 2,2 milj. exkl. tomt och andra avgifter. Tror dock att "originalmodellen" är något billigare. :)

Ok, så runt 2 miljoner i standardutförande troligtvis.

I dyraste laget ändå .... så synd att det inte finns snygga hus med bra planlösning i 1.5 miljoner kronorsklassen :'( (tyvärr, men jag är inte särskilt förtjust i typ Älvsbyhus-husen :-/ )

HUStrun: vad för hus kikar ni på?

Fick en offert på Synkop i standardutförande mars 2003 och redan då låg det över 2 milj. Säljaren vill skriva ett "samarbetsavtal" vid första besöket. D.v.s. binda oss till Modulent. Vi tyckte att det var mycket oseriöst och har inte haft kontakt med leverantören sedan dess

LillaSandra: Vi tänker bygga ett hus liknande Tylösand från A-hus.

Ok, när du säger "liknande Tylösand" betyder det då att ni ritar själva?

Nej, vi ska flytta om fönster, ha ryggåstak och förhöjt väggliv på ovanvåningen mm. Vi kommer dock inte att bygga huset via A-hus utan anlitar en lokal husbyggarfirma eftersom det blir billigare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.