Hejsan!
Har en syll som behöver bytas. Har googlat men får bara upp hur man byter på timmerhus. Vet någon hur man går till väga på ett korsvirkeshus?
Har en syll som behöver bytas. Har googlat men får bara upp hur man byter på timmerhus. Vet någon hur man går till väga på ett korsvirkeshus?
Ja precis vad jag behövde. Tack så mycket för hjälpen. =)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi river ut en Torpargrund som är fuktig. Mitt i stod det en vägg av lersten som vi har rivit. Väggen var murad på en golvbjälke som ligger kvar. Jag tänkte riva ut denna. Problemet är att den går djupt in i ytterväggen och där jag har skrapat ur ser det ut som att en annan stock i ytterväggen står på golvbjälken. Någon som har sett denna konstruktion innan?
Nu är vi offtopic men din stock är infälld I yttervägg och håller ihop huset. Timmerkonstruktioner kan bågna och skruva sig och kan man lämna sammanhållande delar är det bra. Kapar du den är det inte säkert att det hander något varken på kort eller lång sikt men kan den ligga kvar är det bättre. Vad ska du lägga för golv?
Den är borttagen. Den var pluggad in i varje sida och eventuellt kan den ha haft funktionen att stabilisera syllen så den inte rör sig ut eller in.. Det ska gjutas betongplatta.
Jag ser till att den blir stabiliserad på annat sätt.
Jag ser till att den blir stabiliserad på annat sätt.
Klicka här för att svara