Ja det stämmer. Det är en Cavalier, vår Vince som nu är 4,5 år gammal. Älskar havet stranden fjärilar. Arg på fåglar. Gillar agility och att lära sig nya saker. Slö och inte krävande av annat än kärlek.

• Gilla
simpa81
  • Laddar…
Dax att börja fokusera på utomhusprojekt och gräsmatta igen...
Har ju några kala fläckar kvar att få ordning på där det aldrig tagit sig. Kanske beroende på för packat underlag om det är samma orsak som där jag fick ordning i höstas.
Jag grävde om, spaddjupt, slog sönder kakan, fyllde på med ny matjord och blandade runt det ihop med NPKgödsel, luftade med grep, finkrattade och sådde gräsfrön. Plattade till lite lätt och sen rejäl genomvattning igårkväll...
Dag 0 20200407
Gräsmatta med kala fläckar och nyplanterade områden vid vattenkant, dag 0 av återväxtprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Så fin morgon. Härligt ändå att sitta hemma och jobba såhär års även om man saknar kollegorna
Utsikt från ett fönster över en stilla sjö och ett litet bryggan en tidig morgon.
Skapa konto
Morgonsol skiner över en lugn sjö med en brygga och reflektioner av träd i vattnet, sett från ett fönster.
Skapa konto

• Gilla
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
Läckert! Hade en otrolig soluppgång hemma imorse över bryggan också hehe.

Vad hade du för gräsklippare? Jag måste vertikskskära min matta och dressa men skulle behöva en robot ocksp kanske..

Jag har en Husqvarna robot. Så skönt.

Fyndade på Lidl idag. Återstår att se om den skrämmer några änder eller ej dock
Husqvarna robotgräsklippare i förgrunden med vass område i bakgrunden under soligt väder.
Skapa konto

Och idag ser det ut såhär...
Vy över en gräsmatta som sluttar ner mot en vattenyta med andfåglar vid kanten och pelare som sticker upp ur gräset.
Skapa konto

Fast det är ju iofs inte dom här fåglarna jag vill hålla borta. Gässen har inte kommit till oss ännu i år. Dom har däremot håller sig hos grannarna på andra sidan viken i flera veckor redan.

Duktigt irriterande!
Förra året lät vi en firma sprutbehandla vårt tak med Jape GrönFri mot mossa och påväxt. Dagen dom utförde arbetet var stundtals rätt blåsigt och när dom kört därifrån kom det en kort regnskur. Vi påtalade detta för dom efteråt varpå dom sa att jojo, men det går nog bra ändå - och skulle det visa sig att det behövs när vi gör besiktning inom ett år så sprutar vi igen utan kostnad. Kändes ju bra...
Alla sidor av taken förutom den värsta, dvs norrsidan ser helt ok ut nu ett år senare, men som sagt - norrsidan är inte ok, vilket säkert syns på olika bilder jag har här tidigare i tråden. Försökte få tag i firman i oktober/november förra året för att jaga dom på att komma och kolla. Fick tag på dom per tfn en gång varpå som sa att, jo vi kommer ut och kollar och återkommer sen.
Senaste veckorna har jag försökt maila och ringa dem utan framgång. igår körde jag till den adress dom har uppgett på hemsidan, men där fanns dom inte. Ringde igen, och nu svarade dom... och dom gick tydligen i konkurs förra året...

Så hur fan går det nu med vår "garanti" på återpsrutningen? Hur går vi till väga? Är en konkursförvaltare som har hand om det nu, då förra ägaren inte alls är inblandad längre säger han.

Har sökt vilken handläggare det är hos konkursförvaltaren för att ta dialogen där, men det känns nästan hopplöst - vad har jag för chans och garantier i ett sånt här läge egentligen? Känns ju jävulskt surt!

Tyvärr är du förloraren. Fick du förresten något dokument avseende garantin? Är det dokumentet från Jape, bör du kunna kontakta dom. Då kan du möjligen har en vinstchans.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Har du bara en muntlig utfästelse är det nog kört. Även med ett skriftligt löfte bygger det på att det finns en försäkring bakom, för konkursförvaltaren gör inget som inte drar in nya pengar.

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Har du bara en muntlig utfästelse är det nog kört. Även med ett skriftligt löfte bygger det på att det finns en försäkring bakom, för konkursförvaltaren gör inget som inte drar in nya pengar.
Har fått tag på ansvarig handläggare nu och förklarat situationen... återstår att se vad som nu händer

Den grisen till "företagare" kursade bolaget i januari 2019, lämnade över till konkursförvaltaren, men körde vidare under samma namn, samma hemsida, samma telefonnummer fast som "enskild firma".
Borde inte konkursförvaltaren tagit ner det för att inte förvilla för kunder?

Han skyller alltså nu på en konkurs, som han hade INNAN han levererade tjänsten hos mig. Offerten kommer faktiskt från hans enskilda firma med samma namn och detaljer ser jag ju såklart nu. Med andra ord så är det hans enskilda firma som enligt mig skall komma och utföra jobbet som har felat... om inte hans enskilda firma oxå gått i konken... Finns enskilda firmor på nåt liknande ställe som "allabolag.se" så man kan se om dom lever eller ej?! Webbsidan är ju fortfarande uppe, och telefonnumret är kvar till "firman".

Ifrågasatte starkt till advokatfirman att dom inte plockat ner hemsida och tfn-nummer men har inte fått kommentar tillbaka på det...

Du har fått ett PM.

• Gilla
rampante och 1 till
  • Laddar…
En enskild firma är den fysiska personen, så den kan inte gå i konkurs på samma sätt som ett aktiebolag. Det finns förvisso skuldsanering som är en slags personlig konkurs, men annars finns ju alltid personen kvar så länge han lever.

Dock gäller förmögenhetsrättens gyllene princip om att man inte kan lugga en skallig även här. Så även om du har rätt kommer du nog inte att få rätt. Och hade han redan konkat bolaget och gjort det här som privatperson finns nog ingen försäkring heller.

Men visst, konkursförvaltaren borde sett till att få kontroll över webbsidan och eventuella företagsnummer och -mejladresser, så är det ju. Men det är nog ett brott av den förre ägaren snarare än en grov försumlighet från advokaten här, så även om du kan skälla av dig lite tror jag att du har svårt att få något den vägen också.

Bara att bryta ihop och gå vidare med andra ord. Men idioten kommer få sig en rejäl åthutning när jag väl får tag i honom igen det är ett som är säkert.
Över till nåt roligare.

Dag 8 sen sådd.... kom igen nu...
En nysådd gräsmatta med några gröna skott på en gård, med ett vitt hus och berg i bakgrunden.
Skapa konto

Redigerat:
Tur man gillar sitt jobb. Hade varit svårt med koncentrationen annars nu när båten ligger på plats och havet är blankt som en spegel.
Arbetsplats med dator på bord och utsikt över stilla vatten med båt och spegelblank yta.
Skapa konto

• Gilla
holmberg87 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.