7 172 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
sviktande parkett, ojämnt betonggolv
Vi har lagt in 15mm parkett och det har blivit jämnt och fint förutom i köksdelen där betonggolvetär gropigt vilket gör att parketten sviktar och har "sjunkt ner" på vissa ställen,
I samband med byte av kök då vi ändå skall passa på att lägga golv under köksskåpen så tänkte vi åtgärda detta.
Dock är tidsplanen väldigt pressad och även budgeten så jag utlyser nu andra lösningar än att en firma kommer och flytspacklar golvet.
Det rör sig om nivåskillnader på runt 8-9mm som mest, på fläckvisa punkter i rummet.
Går att spackla ytan tillräckligt plan med något golvspackel/utjämningsmassa?
Klarar man som amatör att fixa detta själv?
Jag är ingen perfekttionist, bara resultatet blir ok är vi nöjda, golvet behöver inte bli superstumt bara vi slipper de värsta sviktandet...
I samband med byte av kök då vi ändå skall passa på att lägga golv under köksskåpen så tänkte vi åtgärda detta.
Dock är tidsplanen väldigt pressad och även budgeten så jag utlyser nu andra lösningar än att en firma kommer och flytspacklar golvet.
Det rör sig om nivåskillnader på runt 8-9mm som mest, på fläckvisa punkter i rummet.
Går att spackla ytan tillräckligt plan med något golvspackel/utjämningsmassa?
Klarar man som amatör att fixa detta själv?
Jag är ingen perfekttionist, bara resultatet blir ok är vi nöjda, golvet behöver inte bli superstumt bara vi slipper de värsta sviktandet...
Klicka här för att svara