Vi har lagt in 15mm parkett och det har blivit jämnt och fint förutom i köksdelen där betonggolvetär gropigt vilket gör att parketten sviktar och har "sjunkt ner" på vissa ställen,
I samband med byte av kök då vi ändå skall passa på att lägga golv under köksskåpen så tänkte vi åtgärda detta.

Dock är tidsplanen väldigt pressad och även budgeten så jag utlyser nu andra lösningar än att en firma kommer och flytspacklar golvet.
Det rör sig om nivåskillnader på runt 8-9mm som mest, på fläckvisa punkter i rummet.

Går att spackla ytan tillräckligt plan med något golvspackel/utjämningsmassa?
Klarar man som amatör att fixa detta själv?
Jag är ingen perfekttionist, bara resultatet blir ok är vi nöjda, golvet behöver inte bli superstumt bara vi slipper de värsta sviktandet...

Ja, det går att göra själv.

Om det är punkter på olika ställen:

Sök upp dessa med riktbräda eller vattenpass, markera vart de är. Prima. Flytspackla dessa ytor.

Detta borde funka och bli enklare än att spackla hela golvet.

Jag hade gjort som Tiger79 säger fast skippat flytspacklet och kört på vanligt byggspackel. Hittar du Schönox RR så kör på det. Blanda det med varmvatten och det är nästan härdat innan du fått det ur hinken.

Låter intressant!
Vart hittar jag Schönox RR, vilka kedjor säljer detta?

Colorama kanske har det. Kolla även hos de som säljer Casco-produkter. Annars fungerar vilket byggspackel som helst. De torkar snabbt oavsett märke, även om jag tror att RR är snabbast.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.