Vad vet ni om dom? Var på Hus Expo idag och pratade med bla dom och de verkar väldigt trevliga och lätta att göra ändringar med plus att de kan rita hus precis som man behöver och till bra priser. Vore tacksam för åsikter om dom :D

Finns det inte en följetong om en kvinna i 08-området som köpte av SV och har varit uppe i tingsrätt? Använd sökfunktionen i forumet så hittar du säkert.

Tillägg: Det var tydligen Sverigestugan som följetongen handlade om. Är det samma företag eller kanske annat företag men samma personer i bakgrunden?

De är ju under samma ledning om man ser deras hemsida. :(

Kvinnan i 08-området förlorade mot Sverigestugan i Nacka tingsrätt där domen finns att hämta.

Jag hittar inget på vare sig din hemsida eller i någon tråd om hur det gick i rättegången? Fick intrycket av att du vann i någon tråd, men någon här ovan skriver att företaget vann? Blev det en kompromiss kanske? Skrämmande historia faktiskt...

Vad gäller rättsprocessen så beror det lite på ur vilken synvinkel man ser det om jag "vann eller förlorade" !
Enligt rätten var det nog jag om man bara ser till antalet felaktigheter/punkter, men om man ser det ekonomiskt, så förlorade jag nog mer pengar än Sverigevillan och Törehus, eftersom de har en helförsäkring såsom företagare.
Jag hade ju bara rättshjälp med 75.000:- så resten fick jag betala själv. Idag har de flesta hemförsäkringar höjt rättshjälpen till 100.000 - 150.000:- !

Jag ska - så fort jag orkar - göra en egen hemsida för Rättsprocessen, för att det inte ska bli så "tungt" på bygghemsidan!

Helena med
Sverigevillan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.