28 329 läst ·
182 svar
28k läst
182 svar
SverigeStugan, bra eller dålig?
Först nu märker jag hur dåligt kutterspån isolerar!
Jag känner mig ju inte alls ensam och alena längre!
Jag kan alltid!!!
Nog spånat (behövs kanske egen spånsträng under isolering, hehe) men jag har inte bestämt vad jag ska ha istället, fick ett tips om frigolitpärlor och Kalle12 slår ju för Ekofiber!
Vid hyfsat väder en vårhelg skulle detta vara jättekul, tycker förstås jag! Ett IRL-möte vore alltid upplyftande!
Jag funderar vidare på denna pigga och stödjande idé från vänner som förstår mig i stundens allvar!
Eder alltid tillgivna Helena med S...... S.....
som gärna kastar pärlor för höns men inte för S... !
;D
Det låter jättekul faktiskt.
Men tänk på att om du köper Ekofiber ingår ju montering (inblåsning i facken)...vilket endast innebär att vi kan lämna handskarna hemma och bara fika och titta på när huset blir färdigisolerat på några timmar 8)
Men tänk på att om du köper Ekofiber ingår ju montering (inblåsning i facken)...vilket endast innebär att vi kan lämna handskarna hemma och bara fika och titta på när huset blir färdigisolerat på några timmar 8)
;D
Men Kalle då!
Att 'kasta in handsken' är ju inte min melodi, men OK... jag gör ett undantag för den här gången!
Oavsett vad, ett jättefikagäng vore ju toppen, en taklagsfest när innertaket är på plats och fyllning i!
Nån fest vore ju på plats, så man slipper festa sig (stockholmska, ä och ö finns inte i!) sig vid alla saker som är trista och tråkiga!
;D
Helena med den blivande
festplatsen S...... S.....
Men Kalle då!
Att 'kasta in handsken' är ju inte min melodi, men OK... jag gör ett undantag för den här gången!
Oavsett vad, ett jättefikagäng vore ju toppen, en taklagsfest när innertaket är på plats och fyllning i!
Nån fest vore ju på plats, så man slipper festa sig (stockholmska, ä och ö finns inte i!) sig vid alla saker som är trista och tråkiga!
;D
Helena med den blivande
festplatsen S...... S.....
Tja igen...
Har nu flyttat in i vår Sverige Stuga / Villa - Töre Hus.
Vägen har varit krokig och bökig, men när man är hemma så käns det jätteskönt. Det har varit en hel del arbete som man inte har räknat med från början, men när vi ser på resultatet så är vi nöjda. Nu kan vi äntligen njuta av frukten av det stora arbetet som vi har utfört i samarbete med alla våra leverantörer: Sverige Villan, Dala Grundteknik, Töre Hus , Mira El, Peos rör och alla andra som har bidragit till detta.
Det känns så underbart skönt att få sova där. Alt luktar "nytt". Spånet från isoleringen förstärker trälukten.
Det är lite kvar att göra på övervåningen och ganska mycke i källaren, men det kommer vi att ta senare under våren när flytten har lagt sig. Man anar inte hur mycket prylar man har innan man ska flytta.
Har tyvärr inte någon hemsida så att jag kan lägga upp lite bilder, men ska försöka göra något åt den punkten lite senare.
Kan man lägga upp en bild här så länge?
Jag kan bara hoppas att även du Helena kommer att få uppleva detta.
Har nu flyttat in i vår Sverige Stuga / Villa - Töre Hus.
Vägen har varit krokig och bökig, men när man är hemma så käns det jätteskönt. Det har varit en hel del arbete som man inte har räknat med från början, men när vi ser på resultatet så är vi nöjda. Nu kan vi äntligen njuta av frukten av det stora arbetet som vi har utfört i samarbete med alla våra leverantörer: Sverige Villan, Dala Grundteknik, Töre Hus , Mira El, Peos rör och alla andra som har bidragit till detta.
Det känns så underbart skönt att få sova där. Alt luktar "nytt". Spånet från isoleringen förstärker trälukten.
Det är lite kvar att göra på övervåningen och ganska mycke i källaren, men det kommer vi att ta senare under våren när flytten har lagt sig. Man anar inte hur mycket prylar man har innan man ska flytta.
Har tyvärr inte någon hemsida så att jag kan lägga upp lite bilder, men ska försöka göra något åt den punkten lite senare.
Kan man lägga upp en bild här så länge?
Jag kan bara hoppas att även du Helena kommer att få uppleva detta.
Ljumi!
GRATTIS till färdigställandet och inflyttningen, så skönt att det äntligen har ordnat sig för er! Och att vägen till målet inte blev fööör krokig, för då är det risk att man hamnar fel.
Det är också bra att det finns en nöjd Sverige Stugan ägare!
Det ger hopp om framtiden och jag får säkert också uppleva det som Du gör nu.
Jag är också nöjd!
Nöjd att jag upptäckte alla dessa fel nu istället för om 3-4 år! När fukten och möglet byggts in och förstört ännu mer än vad det gjort nu (bilderna kommer på min Hemsida). ...Och Sverige Stugan och Töre Hus inte fanns? För då gäller ju inte heller deras egen 2- och 5 års garanti på material mm.
Jag blir också nöjd .så snart jag får ut dem ur huset och kan be kvalificerade hantverkare (för dom finns, det vet jag) att rätta till och höja standarden på det här skalet/stommen, så att det blir så som jag trodde, när jag köpte det för cirka 12 månader sedan.
Nu hoppas jag verkligen att er besiktning går bra och att allt är OK, eftersom Du redan betalt allting, så att Du kan fortsätta att vara en glad, nybliven husägare!
Det är också mitt mål !
Helena med ..
S S ..
???
Jaha, sedan den 10 mars arbetar Sverige Stugan frenetiskt med att färdig/återställa en del arbeten... de har kämpat på i 3,5 arbetsdagar av 15 möjliga...
Och vad har hänt?
Jag håller på att ladda upp det på min hemsida
http://hem.passagen.se/femana
Fortsättning följer.... för det lär väl aldrig ta slut?

Helena med ...........
Sverige Stugan
Jaha, sedan den 10 mars arbetar Sverige Stugan frenetiskt med att färdig/återställa en del arbeten... de har kämpat på i 3,5 arbetsdagar av 15 möjliga...
Och vad har hänt?
Jag håller på att ladda upp det på min hemsida
http://hem.passagen.se/femana
Fortsättning följer.... för det lär väl aldrig ta slut?
Helena med ...........
Sverige Stugan
Tack för allt stöd jag får från er här på Forumet och i gästboken på hemsidan!
Det är synd att några inte har eller sätter in sin email-adress, så jag kan tacka direkt för råd och tips.
ALLTSÅ FÅR JAG TACKA HÄR ISTÄLLET!
I övrigt har advokaten skickat sin rapport till motparten...och inget händer i huset....
???
Men.. allt detta står ju på hemsidan
hälsar
Helena med den fortfarande inte åtgärdade
Sverige Stugan från Töre Hus AB
Det är jätte tråkig att höra att fortfarande har du problem som inte är åtgärdade.
Kan man inte sätta mera press på de, kan man inte bestämma en tidpunkt som de måste hålla för att klara alla fel?
Annars kommer du att vänta hur länge som helst för att kunna flytta in :-/
Kan man inte sätta mera press på de, kan man inte bestämma en tidpunkt som de måste hålla för att klara alla fel?
Annars kommer du att vänta hur länge som helst för att kunna flytta in :-/
Ska det aldrig ta slut?
Idag var elektrikern nödd att ta upp en väggskiva och ta ut spån för att dra sladdar till en väggkontakt. Töre Hus har nämligen gjort ursparningar i golvbjälklaget för detta, men sedan har de dragit alla rör för sladdarna från kontakterna och uppåt istället. Alltså måste man bryta upp en del av väggskivan...
:
Denna skiva har suttit på med kutterspån innanför sedan fabrikstillverkningen och kom helt färdig och monterades 24 oktober....
Vad hittar vi? Jo, på insidan av ytterväggskivan är det en stor blöt fläck och även regeln är fuktig !!! Det är mögelbildning på vindskyddsduken!!!
Vi förväntade oss inte detta så ingen kollade spånen som togs ur.
Alltså har denna fukt med mögelbildning funnit här i 6 månader alltsedan monteringen !!
Hur ser det ut inuti de andra "helt färdiga och fyllda blocken" som kommer från fabriken???
Ska jag behöva riva ut allting och kolla alla väggblock???
Är Sverige Stugan bra eller dålig?
???
Helena med ......
Sverige Stugan
Du verkar ha hamnat i "Never ending story" 
Det måste finnas ett sätt att kunna mäta om det finns fukt på andra ställen utan att riva allt :-/
Mögelhund ?
Fuktmätare ?
Men jag skulle absolut kontrollera att det inte finns fukt/mögel i huset.
Kram
Sweli
Det måste finnas ett sätt att kunna mäta om det finns fukt på andra ställen utan att riva allt :-/
Mögelhund ?
Fuktmätare ?
Men jag skulle absolut kontrollera att det inte finns fukt/mögel i huset.
Kram
Sweli