Hej Helena!
Att stämma någon har ju sina sidor ... Hoppas att du/ni kan hitta någon framkomlig väg. MVH Fiddeli

Helena!

Hur gick det med stämman ?
Jag hoppas verkligen att du får rätt sida på denna mardröm.

Håller tummarna för dig!

Lycka till!!!

Hmm???

Hå håååå ja jaaa ::)
........................................ och korven den har två :-/

Advokaten sa att ...... nu lägger vi locket på, för detta är förhandlingsmaterial .... :-X

DragonLady skrev:
Jag hade absolut gått bärsärkgång för läääänge sedan och gjort mej olycklig (are)  
Se min lilla devis i nederkanten 8)

::)
Förberedande förhandling 17 maj om vem som är min avtalspart!

Kan va kul att veta så här cirka 2 år efteråt!
Eller hur? 8)

Helena med
Nationalschabraket

Som nybliven användare och medlem av detta eminenta forum vill jag önska dig all lycka och framgång. Det är du värd efter att ha läst denna mycket bindande sträng. Kick as!!!

::)

Jag fick besked om att det var bästa att "ta in" hustillverkaren också, så nu har stämningsansökan även gått till Töre Hus AB !

Helena med
Nationalschabraket

Lycka till vännen !
Hoppas verkligen att det löser sig snart. Jag förvånar mig varje gång jag träffar dig med dessa problem och ändå alltid glad och vänlig som du är.

ulan skrev:
Hmm???
??? ??? Jaaa, det är ungefär vad jag säger också ... så här efter två förberedande förhandlingar och cirka 5 timmars genomgång av handlingarna.

Båda parterna var närvarande och efter lite dividerande och ordklyverier mm beslöts att jag och motparterna ska inkomma med vissa specificerade uppgifter och sedan tas förhandlingarna upp i höst igen!

Tur att jag har min flyttning av lillhuset till en annan plats på tomten att pyssla med, så att det inte blir helt stilltje på huvudkontoret :D

Helena med
Nationalschabraket

::)  Jaa, jag fick ju lite "efterdyningar" av min flyttning av lilla huset, vilket somliga av er redan vet om!

I övrigt har mitt "fall" kommenterats på en sida om husbyggande som har mycket intressant att läsa, förutom ovanstående kommentarer !
http://www.google.se/search?q=cache...felfall.htm+"femana"&hl=sv&lr=lang_sv

Sedan har motparterna haft "besiktning/syn" på mitt "nybygge" och det blir ju intressant att se vad det leder till. Försöker väl uppdatera hemsidan så snart jag orkar "älta detta skriftligt" också  :-X

Helena med
Sverige Stugan

??? ??? ???
Nu har i alla fall jag tröttnat på att vänta på att något ska hända.... så nu har JAG lämnat motparterna ett FÖRLIKNINGSBUD   :o :o :o

Ni kan läsa om detta på hemsidan under Nuläge

Helena med
Nationalschabraket

vonSassen skrev:
???   ???   ???
Nu har i alla fall jag tröttnat på att vänta på att något ska hända.... så nu har JAG lämnat motparterna ett FÖRLIKNINGSBUD   :o   :o    :o
Vackert. Men vad vinner DU på det hela? Förrutom att det kanske blir ett slut på det hela...

Det var generöst måste jag säga. Samvetet hos dina motparter kommer onekligen beröras.  
Inte speciellt vanligt att en svensk gör så här men min fråga är precis som föregående talare, du vinner ju inget själv på det, förutom att pengarna går till ett välgörande ändamål så får du ju inte någon kompensation över huvudtaget?

Det finns säkert en tanke bakom ditt agerande och den verkar ädel.

Jag förmodar att du är medveten om att det är du som skänker alla pengarna. Inte Töre Hus.

Är det då inte bättre att driva igenom målet och sedan skänka pengar om du fortfarande känner lika starkt?

;)   Jag har mina randiga skäl och rutiga orsaker till denna handling och vad jag vinner är en hel del, vilket jag tänker återkomma till senare!    ::)

Och det blir ju inte mer pengar till Cancerfonden för att jag kämpar något år till och lägger ner ytterligare 100.000 kr på advokatkostnader mm.   ???

Vilket inte hindrar att jag kanske gör det ändå, när processen tagit slut, oavsett vad utgången blir 8) 8) 8) 8)   8)   8)

Helena med
Nationalschabraket

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.