805 458 läst ·
22 107 svar
805k läst
22,1k svar
Sveriges elproduktion är bättre än någonsin
Jo ooch båda länderna är ju aktiva medlemmar i BRICS...Boilerplate4U skrev:
Är det din hemsnickrade teori att Kina inte stöttar Ryssarna "militäriskt"?
Kina är en av de största inofficiella leverantörena av militär utrusning till Ryssarna och majoriteten av förbjuden teknik som tex reservdelar smugglas in via Kina. Officiellt förnekar förstås Kina att de förser Ryssland med militärt stöd och försöker ge bilden att man har en neutral position i konflikten.
https://en.wikipedia.org/wiki/BRICS
Men det är ju en till organisation som vissa försöker förtränga.
Hur kan min teori vara hemsnickrad om även Kina anser det?🤣Boilerplate4U skrev:
Är det din hemsnickrade teori att Kina inte stöttar Ryssarna militäriskt?
Kina är en av de största inofficiella leverantörena av militär utrusning till Ryssarna. Majoriteten av förbjuden teknik som reservdelar smugglas in via Kina. Officiellt förnekar Kina att de förser Ryssland med militärt stöd och försöker upprätthålla en neutral position i konflikten.
Jag vet självklart inte om det smugglas teknik men nåt vapenstöd ala västs bidrag till Ukraina har jag aldrig läst så där får du länka till trovärdig källa så kanske jag ändrar min tro.
Krig gagnar öht inte Kinas intressen så de vill definitivt ha slut på det.
Förhoppningsvis har du rätt.Z Zodde skrev:
Men så säker som du tycks vara är inte jag.
Ska vi lära oss något av historian så är det att ingenting består.
Läs vad du själv länkar tillP paralun skrev:
”It is an investment strategies group, as well as a counterpart and alternative to the G7 bloc of the world's largest economies.”
Står inget om militärallians eller militärt samarbete.
Står ÖHT inget om försvar, helt enkelt för att det inte har nåt som helst med BRICS att göra.
Flera länder i Brics har tvärtemot uttalat sig kritiskt mot kriget och dragit ner handeln med Ryssland efter krigsutbrottet.
Poängen är att om vi hade skapat strukturer och system så vi hade gått opåverkade genom varje tänkbar kris så hade vi haft en ordentligt lägre levnadsstandard och produktivitet.S Snikholt skrev:
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Google is your friend:Z Zodde skrev:
China supplies miltary gears to Russia or..
China Sending Russia Masses of Military Gear or..
. . .
. . .
Ihop med Kina? Det är väl Kina han ska sätta tullar mot?P paralun skrev:Jo kort så kommer USA trumpen/musken ihop med Kina att göra allt för att konkurrera ut Europa.
Nu fick von der Leyen svår lunginflammation så det tar lite mer tid hur EU ska få till konkurrenskraft, Competitiveness Compass.
[länk]
Förhoppningsvist så får man skrota ett antal kostsamma gröna avtal och släppa fram kärnkraften.
Och USA-trumpen och Kina kan säkert få ihop en "affärsdeal" om hur man löser Ukraina.Z Zodde skrev:Hur kan min teori vara hemsnickrad om även Kina anser det?🤣
Jag vet självklart inte om det smugglas teknik men nåt vapenstöd ala västs bidrag till Ukraina har jag aldrig läst så där får du länka till trovärdig källa så kanske jag ändrar min tro.
Krig gagnar öht inte Kinas intressen så de vill definitivt ha slut på det.
Kriget har pågått för länge och kostar för mycket.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/brics-ska-diskutera-kriget-i-ukraina-kina-skickar-toppdiplomat
Energi, el = värmeD Daniel 109 skrev:
Värme = välmående, trygghet, mer barnafödande, mindre dödsfall, bröd & värmd mat osv, osv
Titta på jordens befolkning genom tiderna, & då påstå att man inte kan leva av el/energi är mer än absurt.
Röd inringning är när oljan/energi/el etablerades på jorden..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur e det med läsförståelsen?🤣J jawen skrev:
Jag tolkar Daniel som att man kan inte leva av bara el.
Däremot kan man leva av mat men utan el..,
Alltså är mat viktigare än el
Förstår öht inte vad du vill visa med grafen
Fördelad produkt ger trygghet, välmående & möjligheten att planera.D Daniel 109 skrev:
Fördela förtjänsten är rena rama lotteriet & skapar enbart ett osunt levnadsvillkor.
Definiera ransoneringar & styrk påståendet, även brist.D Daniel 109 skrev:
Demokrati är när folket bestämmer tillsammans i samförstånd, & Svenska folket har inte haft rösträtt ens för besluten som tagits.D Daniel 109 skrev:
Hur är detta livs främjande menar du?
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
CitatBoilerplate4U skrev:
"USA har länge kritiserat Kina för att stötta den ryska krigsindustrin genom leveranser av viktiga komponenter för tillverkningen av vapen och materiel.
– Ryssland skulle ha svårt att fortsätta sitt angrepp på Ukraina utan Kinas stöd, sade Blinken under vårens besök i Peking.
Trots Kinas förnekelse är det ett faktum att landet både har blivit ett praktiskt och politiskt stöd till Ryssland, menar Katarina Engberg.
För rysk del är stödet avgörande. Det har resulterat i att landet numera är beroende av Kina och därmed även landets hållning i Ukrainakriget, säger hon.
– Är det något land som skulle kunna påverka Ryssland är det Kina."
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/brics-ska-diskutera-kriget-i-ukraina-kina-skickar-toppdiplomat