1 336 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Sverigeresa med husbil 2019
Som rubriken lyder så ska vi på Sverigeresa 2019.
Vad får vi inte missa?
Vi är öppna för alla förslag men historia, utsiktsplatser, väger tungt
Då Sverige är stort och så även byggahus forum så borde det finnas många som har koll på vart vi ska ta vägen
Vi kommer inte åka till Gotland under denna vändan
MVH
Vad får vi inte missa?
Vi är öppna för alla förslag men historia, utsiktsplatser, väger tungt
Då Sverige är stort och så även byggahus forum så borde det finnas många som har koll på vart vi ska ta vägen
Vi kommer inte åka till Gotland under denna vändan
MVH
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Vår familj har betat av alla landskap och alla svenska världsarv under tre somrar. Då med bil och boende på vandrarhem/camping/hotell. I år avslutades det med Gotland.
E45/E10 upp till Kiruna. E45 är en otroligt vacker väg i bra skick. Lite buckligt mellan Arvidsjaur och Jokkmokk. I övrigt är det som att ”segla till lands”. Nervägen via Luleå och E4. Finns hur mycket som helst att besöka och uppleva längs vägen.
E45/E10 upp till Kiruna. E45 är en otroligt vacker väg i bra skick. Lite buckligt mellan Arvidsjaur och Jokkmokk. I övrigt är det som att ”segla till lands”. Nervägen via Luleå och E4. Finns hur mycket som helst att besöka och uppleva längs vägen.
Kan tänka mig att det varit 3 fantastiska somrarJohan Gunverth skrev:
Vår familj har betat av alla landskap och alla svenska världsarv under tre somrar. Då med bil och boende på vandrarhem/camping/hotell. I år avslutades det med Gotland.
E45/E10 upp till Kiruna. E45 är en otroligt vacker väg i bra skick. Lite buckligt mellan Arvidsjaur och Jokkmokk. I övrigt är det som att ”segla till lands”. Nervägen via Luleå och E4. Finns hur mycket som helst att besöka och uppleva längs vägen.
Tack för tipsen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
Kring Östersund finns många ställen med vacker utsikt över Storsjön och Jamtli är ett väldigt bra museum för att lära sig och barnen om pilgrimsleder, handel i gamla tider, kolning och mycket annat. Vägen mellan Bollnäs och Ljusdal, förbi Järvsö, tycker jag är väldigt vacker och där finns Järvsö zoo om barnen gillar att titta på djur. Thailändska paviljongen i Ragunda är en annan omväg mot Östersund som är intressant att se.
Men att beta av hela Sverige på en månad skulle jag inte göra, det blir för mycket bilkörning och sen kommer man inte ihåg om den utsikten var i det länet eller i det länet. Bara i Stockholm finns det ju utsikter och museer om historia på olika sätt för mer än en vecka.
Hur gamla är barnen?
Men att beta av hela Sverige på en månad skulle jag inte göra, det blir för mycket bilkörning och sen kommer man inte ihåg om den utsikten var i det länet eller i det länet. Bara i Stockholm finns det ju utsikter och museer om historia på olika sätt för mer än en vecka.
Hur gamla är barnen?
Vi kommer föra personlig dagbok och göra collage mm. Om vi hinner eller inte,det märks. Hinner man inte så gör man det inte., då får man ta resten året efter.BirgitS skrev:
Kring Östersund finns många ställen med vacker utsikt över Storsjön och Jamtli är ett väldigt bra museum för att lära sig och barnen om pilgrimsleder, handel i gamla tider, kolning och mycket annat. Vägen mellan Bollnäs och Ljusdal, förbi Järvsö, tycker jag är väldigt vacker och där finns Järvsö zoo om barnen gillar att titta på djur. Thailändska paviljongen i Ragunda är en annan omväg mot Östersund som är intressant att se.
Men att beta av hela Sverige på en månad skulle jag inte göra, det blir för mycket bilkörning och sen kommer man inte ihåg om den utsikten var i det länet eller i det länet. Bara i Stockholm finns det ju utsikter och museer om historia på olika sätt för mer än en vecka.
Hur gamla är barnen?
Vi kommer absolut inte stressa utan ska bara njuta, så gott det går.
De tipsen du skrev om först verkar passa oss kanon, Stockholm har vi varit i och gått på museum mm. Den biten är redan avklarad. Vi kommer försöka undvika storstäderna i största möjliga mån.
Barnen kommer vara 8,11,15.
Klicka här för att svara