Jag var i städartagen och upptäckte något jag tror var svartmögel vid denna "skarv". Kolsvart. Dum som jag var så städade jag bort det mesta innan jag fotade 🤦‍♀️ Är det normalt att ha det under diskhon?! Sätter med lite andra bilder på ledningarna under diskhon. Tycker de ser slitna och ärgade ut men är det normalt slitage?

• Rörskarv med misstänkt svartmögel under diskho. Rören ser slitna och ärgade ut. Bild tagen efter städning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skarv mellan vita och gråa avloppsrör under diskbänk, med mörka fläckar som kan vara mögel. Avloppsrören ser slitna och ärgade ut.
    Skapa konto
  • Vita och gråa rör under diskhon med tecken på slitage och ärgning. Röret till vänster är delvis demonterat.
    Skapa konto
  • Ledningar under diskhon med tecken på slitage och ärgning.
    Skapa konto
  • Slitna och ärgade VVS-rör och kopplingar under diskbänk, visar tecken på rost och kalkavlagringar.
    Skapa konto
  • En hand håller en vit trasa med svarta fläckar, troligen svartmögel, mot en träbakgrund.
    Skapa konto
Det är bara att städa på........Påväxten trivs på smuts och tar man bort den hela tiden så blir det inte sådär. Att det blir på rören beror ju mestadels på fukt från vattenledningar.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Det är bara att städa på........Påväxten trivs på smuts och tar man bort den hela tiden så blir det inte sådär. Att det blir på rören beror ju mestadels på fukt från vattenledningar.
Tack för snabbt svar :) är det nåt speciellt jag bör rengöra med? Så det är ingen fara eller något man behöver åtgärda? Huset är nybyggt för 8 år sedan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.