Jag verkar ha drabbats rejält av svart-gröna sjukan!! Har på bara ett par veckor inhandlat Sänksåg, Dominofräs, Överhandsfräs och Rotexslip. Det började med att jag liksom bara testade litegranna på en demovisning. Har ju hört om andra som drabbats , men fattade aldrig att det kunde vara SÅ smittsamt.

Någon som vet ett effektivt sätt att bli kvitt denna farsot. En titt på kontoutdraget fick mig nästan botad, men jag är långt ifrån frisk. På handla-snart-listan står både MFT-3-bordet och dammsugare.

Hjälp. Någon....

:o :eek:

Lämna plånbok och kontokort hemma. :p

köp alla

Apropå detta, vilken otrolig känsla första gången jag testade sänksågen med skena (TS55:an). Drog fram den värsta bänkskivan jag kunde hitta - densamma som min gamla cirkelsåg tvärdog i. Som att skära i smör med en varm kniv. O dessutom så otroligt fint snitt.

Kom igång ordentligt o snickrade ihop ett nytt soffbord på rotmos. Så fick Dominofräsen jobba lite också. Antar att jag byggde på ungefär en tredjedel av tiden det tar annars, och betydligt exaktare än vanligt.

Bland det mest imponerande var ändå att det knappt fanns något spån på golvet när ja var klar!

Haha Ljuvligt....

OLJensa skrev:
Bland det mest imponerande var ändå att det knappt fanns något spån på golvet när ja var klar!
:eek: Å va ska du då med en dammsugare till? :rolleyes:

Botemedel - intensivkurs
- sälj grejerna!
- sluta porrsurfa! (byggahus.se)
- flytta lååångt från tysklan! (har hört att sydafrika ska vara fint så här års)

Om symptomen kvarstår, ansök om frivillig lobotomi ;)

Hypokondriker!

Svartgröna sjukan är ju bara inbillningssjukdom i klass med en lätt neuros. Kom igen när ni drabbats av en rejäl släng blådårskap.

:D

Aha.. där kom förklaringen på mitt beteende, och mina blåa 'kompisar' i garaget. ;)

P
Jag är helt på Daniels linje. För min egen del avtog suget en del redan efter 15 maskiner..

Köp en Planex, och inse att den är skitdålig. Det kanske lindrar en del iaf.

...känner redan nu hur Festool-klanen smider planer för min jordvila...

Okej, i stort sett det enda som jag testat som inte håller normal Festoolklass.

Redigerat:
härligt att ingen ber om hjälp för B&D sjukan... :D

OLJensa skrev:
Jag verkar ha drabbats rejält av svart-gröna sjukan!! Har på bara ett par veckor inhandlat Sänksåg, Dominofräs, Överhandsfräs och Rotexslip. Det började med att jag liksom bara testade litegranna på en demovisning. Har ju hört om andra som drabbats , men fattade aldrig att det kunde vara SÅ smittsamt.

Någon som vet ett effektivt sätt att bli kvitt denna farsot. En titt på kontoutdraget fick mig nästan botad, men jag är långt ifrån frisk. På handla-snart-listan står både MFT-3-bordet och dammsugare.

Hjälp. Någon....

:o :eek:
Inga problem, det som smittar är beröring med tingesterna. Det du skall göra är därför precis som med baciller att skydda dig genom att isolera de sjuka delarna. Vänta tills du har MFT bordet och dammsugaren hemma om det kan beräknas ske inom 2-3 veckor, i annat fall börja direkt, och ta de två kvarvarande köpen först i nästa steg.

Ta fram tjock plast och linda in dem i, ta sedan fram kraftigt stötdämpande emballage och linda dem flera varv. Ta sedan fram rejäla kraftiga kartonger av den typ Bauhaus säljer och packa in dem i. Tejpa väl. Ring posten och beställ en budbil, betona att det är express och ömtåligt och skall rekommenderas.

Maila mig skall du få addressen till en bra plats att skicka grejerna till för att isolera dina Festoolprylar och bota dig. Eftersom jag frivilligt utsätter mig för smittan förväntar jag mig någon typ av symbolisk ekonomisk ersättning för att jag ställer upp.

--- Mats ---

Binesh skrev:
härligt att ingen ber om hjälp för B&D sjukan... :D
Det är som att köpa sur mjölk. Förpackningen säger att det är mjölk. När man använder det får man en annan uppfattning.

Immobil>> Jo det är klart jag har ju redan en dammsugare, men den råkar ju vara gul och svart istället för svart o grön.... Du vet sånt där man inte kan förklara för sambon... ;)

Johan G>> Man kan inte drabbas av båda samtidigt får vi hoppas!!

ACME>> Vid femton maskiner kommer jag redan ha gått i personlig KK för länge sen.

5.2 R>> Inte illa alls, en sån får det bli...

Mats B>> Haha, den var bäst idag! Är det okej om du får samma summa som inköpspriset eller känns det i underkant ;)

OLJensa skrev:
Mats B>> Haha, den var bäst idag! Är det okej om du får samma summa som inköpspriset eller känns det i underkant ;)
Det är okej, jag kommer att få nog belöning när jag tittar ut över mitt hav av mottagna svartgröna prylar här hemma och värms av känslan att mitt lidande från dem kompenseras av att jag gör en god gärning som underlättar för andra, och att jag kanske rent av kan se fram emot fler inkommande goda gärningar. :D

--- Mats ---

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.