Söker sådan där svart färg som man kan skriva med krita på (typ skolans svarta tavla), men som samtidigt är magnetisk.
Någon som vet var man kan finna sådan färg (vet att jag sett det på något inredningsprogram) och ungefärlig kostnad?

Funderar på att måla en garderobsdörr med sådan färg, så det borde väl inte behöva gå åt så där hiskeligt mycket.

Jag har bara sett de två (svarta tavlan-/magnetfärg) sepaarat. Om du inte hittar två-i-ett-varianten kanske du kan måla först med magnetfärg och sedan med svarta-tavlan- färg?
Eller helt enkelt måla i olika fält? Jag tror det skulle funka bättre: En vän till mig hade målat med magnetfärg och sedan vanlig väggfärg över det. Magnetfärgen var inte så stark (i bemärkelsen att de saker man satt upp med magneter inte satt så bra, de ramlade ner ibland). Kanske hade hon målat för tunt, kanske berodde det på färglagret över.

Få en tunnplåt tillklippt
Kontaktlimma mot underlaget
Måla med skoltavelsvart.

Tack för tipsen! :)

Har också bara sett de 2 färgerna var för sig. Magnetfärgen har jag provat och den var ingen rolig upplevelse >:( . Det kanske finns flera sorter men den här var en liten plastburk, kanske 2 dl, med en grågrön sörja med rostiga filspån i. Helt hopplös att måla med och att få ytan slät. Den lilla burken räckte till ca 3x5 dm yta, eller rättare sagt: det var storleken på ytan jag målade. Lagret skulle behöva vara tjockare för att magneterna skall fästa. Testar nog hellre att klippa en bit plåt och måla över nästa gång...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.