Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Satsuki KristinaRT skrev:
Det är inte skabb, skabb sitter i den tunna huden tex mellan fingrarna, inte på handflatan.

Det finns sannolikt ingen parasitinfektion (i Sverige) där man kan känna parasiterna krypa under huden (det kliar istället). Däremot finns det ett antal tillstånd där patienten kan uppleva detta.

Mitt råd är att smörja med de salvor hudläkaren ordinerade dig och sluta riva på hudflikarna. Fotot föreställer inte ett djur utan ludd. Jobba igenom ångesten och oron. Om du inte kan hantera situationen rekommenderar jag en terapeut eller psykiater. psykakut om det är riktigt riktigt illa.

Du är varken den första eller sista som upplever detta. Det finns hjälp att få!
Mkt bra svar i alla avseenden... (y)
 
  • Gilla
Malmana
  • Laddar…
Hur kommer det sig att du väljer just Byggahus.se att ställa frågor om insekter och hudproblem? :thinking:
 
Cruzze Cruzze skrev:
Mkt bra svar i alla avseenden... (y)
Tack för ditt råd
 
M Myckling skrev:
Hur kommer det sig att du väljer just Byggahus.se att ställa frågor om insekter och hudproblem? :thinking:
Det är många som har gjort det och de har fått bra rekommendationer
 
BirgitS
M Malmana skrev:
Men jag känner verkligen att någonting rör sig
Nervsystemet är lite lurigt. Du har kanske hört talas om fantomsmärtor när folk som har amputerat ett ben känner att det gör ont i foten fast de inte har någon fot. Det är kanske något liknande du har råkat ut för.
 
  • Gilla
Malmana
  • Laddar…
M Malmana skrev:
Hej
Jag har fått små svarta håriga insekter som skadar mitt hud
Är det någon som vet vad det är för insekter?
LSD
 
harry73
Testa om det blir bättre genom att sluta äta socker. Äter du redan ingen eller lite socker, dra då ner på kolhydrater (främst pasta och bröd) eftersom kolhydrater blir till socker i kroppen.
Socker är bra mat för svamp (ifall dina problem är svamprelaterade) och socker (eller egentligen insulin) orsakar inflammation i kroppen som förvärrar eksem.
 
  • Gilla
Anna Larsson8
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Testa om det blir bättre genom att sluta äta socker. Äter du redan ingen eller lite socker, dra då ner på kolhydrater (främst pasta och bröd) eftersom kolhydrater blir till socker i kroppen.
Socker är bra mat för svamp (ifall dina problem är svamprelaterade) och socker (eller egentligen insulin) orsakar inflammation i kroppen som förvärrar eksem.
Hej
Tack så hemskt mycket
 
T
M Malmana skrev:
Hej
Tack så hemskt mycket
Du borde söka professionell hjälp istället för att lyssna på ovetenskapliga påståenden som framförs som att de skulle vara sanningar, t ex att socker orsakar inflammationer.
 
  • Gilla
gaia och 2 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Du borde söka professionell hjälp istället för att lyssna på ovetenskapliga påståenden som framförs som att de skulle vara sanningar, t ex att socker orsakar inflammationer.
Jag var hos några specialist hudläkare men ingen vet vad är det!
Jag ska resa till Iran. De är duktiga de kan säkert diagnostisera sjukdomen
 
T
M Malmana skrev:
Jag var hos några specialist hudläkare men ingen vet vad är det!
Jag ska resa till Iran. De är duktiga de kan säkert diagnostisera sjukdomen
Jag antar att det inte var hudläkarna som påstod att det orsakas av pcr-test och munskydd...
 
T tanaris skrev:
Jag antar att det inte var hudläkarna som påstod att det orsakas av pcr-test och munskydd...
Nej det var inte läkaren men de vet inte vad är det. Jag bara googlade.
 
BirgitS
M Malmana skrev:
Nej det var inte läkaren men de vet inte vad är det. Jag bara googlade.
Googling är inte en bra metod för att ta reda på vad som orsakar sjukdomar.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Googling är inte en bra metod för att ta reda på vad som orsakar sjukdomar.
Ja det ät sant. Men Sveriges läkare har inget mer att säga.
 
harry73
Jag tycker att många svar är väldigt oförskämda som direkt hänvisar TS till psykolog, psykakut eller insinuerar att han har tagit hallucinerande droger.

TS har ett verkligt hudproblem på händerna, och det finns absolut ingen inbillning i det. Att det kliar och att det känns att det kryper något under huden är troligtvis inte heller någon inbillning, men riktiga symptom.

Visst håller jag med att det inte är insekter på TS bilder, men ludd av något slag och det är troligtvis inte insekter som kryper under huden, det bara känns så. MEN det är fortfarande inte inbillade symptom TS har.
 
  • Gilla
Anna Larsson8 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.