25 311 läst ·
96 svar
25k läst
96 svar
Svart hårig insekt
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Mkt bra svar i alla avseenden...KristinaRT skrev:
Det är inte skabb, skabb sitter i den tunna huden tex mellan fingrarna, inte på handflatan.
Det finns sannolikt ingen parasitinfektion (i Sverige) där man kan känna parasiterna krypa under huden (det kliar istället). Däremot finns det ett antal tillstånd där patienten kan uppleva detta.
Mitt råd är att smörja med de salvor hudläkaren ordinerade dig och sluta riva på hudflikarna. Fotot föreställer inte ett djur utan ludd. Jobba igenom ångesten och oron. Om du inte kan hantera situationen rekommenderar jag en terapeut eller psykiater. psykakut om det är riktigt riktigt illa.
Du är varken den första eller sista som upplever detta. Det finns hjälp att få!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Testa om det blir bättre genom att sluta äta socker. Äter du redan ingen eller lite socker, dra då ner på kolhydrater (främst pasta och bröd) eftersom kolhydrater blir till socker i kroppen.
Socker är bra mat för svamp (ifall dina problem är svamprelaterade) och socker (eller egentligen insulin) orsakar inflammation i kroppen som förvärrar eksem.
Socker är bra mat för svamp (ifall dina problem är svamprelaterade) och socker (eller egentligen insulin) orsakar inflammation i kroppen som förvärrar eksem.
Hejharry73 skrev:
Testa om det blir bättre genom att sluta äta socker. Äter du redan ingen eller lite socker, dra då ner på kolhydrater (främst pasta och bröd) eftersom kolhydrater blir till socker i kroppen.
Socker är bra mat för svamp (ifall dina problem är svamprelaterade) och socker (eller egentligen insulin) orsakar inflammation i kroppen som förvärrar eksem.
Tack så hemskt mycket
Jag var hos några specialist hudläkare men ingen vet vad är det!T tanaris skrev:
Jag ska resa till Iran. De är duktiga de kan säkert diagnostisera sjukdomen
Jag tycker att många svar är väldigt oförskämda som direkt hänvisar TS till psykolog, psykakut eller insinuerar att han har tagit hallucinerande droger.
TS har ett verkligt hudproblem på händerna, och det finns absolut ingen inbillning i det. Att det kliar och att det känns att det kryper något under huden är troligtvis inte heller någon inbillning, men riktiga symptom.
Visst håller jag med att det inte är insekter på TS bilder, men ludd av något slag och det är troligtvis inte insekter som kryper under huden, det bara känns så. MEN det är fortfarande inte inbillade symptom TS har.
TS har ett verkligt hudproblem på händerna, och det finns absolut ingen inbillning i det. Att det kliar och att det känns att det kryper något under huden är troligtvis inte heller någon inbillning, men riktiga symptom.
Visst håller jag med att det inte är insekter på TS bilder, men ludd av något slag och det är troligtvis inte insekter som kryper under huden, det bara känns så. MEN det är fortfarande inte inbillade symptom TS har.