Vi har valt ett stramt vitt kök (Ballingslöv Line) i vitt och har valt en svart bänksskiva (helt solid-svart) Sambon förälskade sig i en svart liten mosaik, blank och lite olikmönstrad men ingen färgskillnad..medans jag är mer sugen på vit, mosaik, glasmosaik eller rektangulärform typ 10 X 30 plattor.
Jag gillar också den svarta mosaiken men jag tror att den kommer att sluka väggen och liksom gå i ett med bänkskivan på långt håll, som omatt bänkskivan bara fortsatte uppåt väggarna liksom. På golvet kommer det att ligga ett grafitgrått golv..

Någon som har liknande färgkombinationer och kan visa bilder på att nähä det blir hur snyggt som helst ? :-)

Laminatskiva, eller sten? Vi hade redan bestämt oss för svart laminatskiva (helsvart, ingen melerad marmorliknande variant). Vi tog med en bit bänksskiva när vi kollade kakel och det var helt omöjligt att matcha den, antingen så säg den grådaskig ut, eller blåaktig eller ja något annat. Dvs ganska svårt att matcha svart mot svart i två helt olika materialtyper. Vi valde vit mosaik bara av den anledningen

Jag kör med svart laminatskiva och svart högblankt kakel. Har inga bilder men tycker det ser bra ut. Kommer satsa på vita tapeter, tror inte det fungerar med mörka tapeter också.

Definitivt inte svart mosaik till svart bänkskiva.

Du kommer aldrig att lyckas få exakt samma nyans på mosaiken som skivan och det kommer se ut som du har försökt men inte räckt fram :O
Även om man skulle lyckas få samma nyans så hade det ju som du själv var inne på sett ut som de "flyter ihop"

Det måste brytas på ngt sätt, varför inte fånga upp det grå klinker-golvet? Undersök om det finns stavmosaik eller liknande i samma serie som ert golv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.