7 904 läst ·
18 svar
8k läst
18 svar
Svårt att lägga faner runt kant på spånskiva?
Nä det blir ju lite pyssel med nån list i björk, limma,fräsa osv. Försöka beställa limträ är nog rakaste vägen mot mål.
Men tänk då på att välja en 60cm bred så att sänksågspastorn får såga lite
Men tänk då på att välja en 60cm bred så att sänksågspastorn får såga lite
Redigerat:
Jag tänker att man kan ta en handhållen elhyvel eller banslip och sedan vanlig slip för slut finish. För om ett stort snickeri sågar och hyvlar till och limmar ihop så är det inte så hysteriskt mycket jobb kvar att göra. Tar inte mer än en timmes debitering + material för ett snickeri att göra det. Alt två är att dom bara sågar och hyvlar du limmar och gör resten själv.
Pär
Pär
Jag förstår hur du tänker Pär, men det blir för mycket uppförsbacke utan någon ekonomiskt uppsida. Färdiga skivor kostar 6-800kr om jag bara hittar någonstans att köpa dom...
Jag får dessutom snickeriarbete så det räcker i detta lilla projekt, att bygga om befintliga spegeldörrar är definitivt utanför min komfortzon, men inte omöjligt....så det som kan göras enkelt får göras enkelt......
Jag får dessutom snickeriarbete så det räcker i detta lilla projekt, att bygga om befintliga spegeldörrar är definitivt utanför min komfortzon, men inte omöjligt....så det som kan göras enkelt får göras enkelt......
Klicka här för att svara