Under en gammal antik skänk som lämnades kvar vid husköpet upptäcktes idag prickar.
Prickarna går att torka bort med fuktigt finger.
De ser ut som färgstänk till en början, men ändå får jag uppfattningen att de kan vara svamp pga att de finns många i olika "områden".
De är alltså inte jämt fördelade över golvytan som jag tänker de borde vara om de varit färgstänk.
De syns i färgerna från grå, vit och svarta prickar.
Prickarna har en nedsänkning i mitten.
Tycker mig känna en viss doft vid området som även de tyder på svamp.
Golvet från undersidan är bra enligt Anticimex som nyligen besiktigat. Jag har själv inte kollat ännu.
Har ni några idéer?
Prickarna går att torka bort med fuktigt finger.
De ser ut som färgstänk till en början, men ändå får jag uppfattningen att de kan vara svamp pga att de finns många i olika "områden".
De är alltså inte jämt fördelade över golvytan som jag tänker de borde vara om de varit färgstänk.
De syns i färgerna från grå, vit och svarta prickar.
Prickarna har en nedsänkning i mitten.
Tycker mig känna en viss doft vid området som även de tyder på svamp.
Golvet från undersidan är bra enligt Anticimex som nyligen besiktigat. Jag har själv inte kollat ännu.
Har ni några idéer?
Ja de är mycket möjligt. Men de är svårt att tro att de INTE har nåt samband när golvet ser ut som de gör undertill...E etompau skrev:
Det behöver ju inte vara mögel, kan likaväl vara att brädorna är gammalt spillvirke som man återanvänt, med färg/betong/etc-rester på. Är det mögel så behöver det inte vara ett pågående angrepp. Av det man ser på bilden, så tycker jag ändå att det ser torrt och fint ut. Är du orolig så ta en tuschpenna och rita runt fläckarna så ser du om det blir mer/mindre.Holidaay skrev:
Gråsuggor har jag åtminstone aldrig sett inomhus. Dom gillar att ligga i jorden och gräva runt.
Att man kan finna påväxt på trämaterial i en krypgrund är inget ovanligt. Här syns det bara lite begränsad påväxt på 4-5 bräder.
Att man kan finna påväxt på trämaterial i en krypgrund är inget ovanligt. Här syns det bara lite begränsad påväxt på 4-5 bräder.
Dom gillar även fuktiga innemiljön, gråsuggor inomhus ger 5100 träffar på Google så jag antar du bara haft tur.E etompau skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 534 inlägg
Ser ut precis så på min fasad vid takfotsbelysningen, det där är spindelavföring.