Ska dra en ny kallvattenledning från boningshus till pannrummet som ligger 45 m från huset.
Jag var helt inne på att använda Wirsbos ecoflex supra rör som aldrig kan frysa, tills jag fick priset......
Nu undrar jag därför om det är en lika god lösning att använda vanlig slang med värmekabel i?
 
Slang med värmekabel i som är självreglerande, alltså kontrollerar temperaturen själv är nog faktiskt att föredraga i det här fallet.

men priset på kabeln ligger på 900-2000 för 45 meter
 
Vart kan man få kabeln för 900:-?
Jag handlar av en kompis som har klart fördelaktigt personalpris hos en stor vvs leverantör och landar då på 35:-/m. dvs 1575:-
 
Är PEM-slang rätt att använda för kallvattentransport i mark?
Isf, vilken dimention behövs?
 
Bob_the_builder
cesar skrev:
Är PEM-slang rätt att använda för kallvattentransport i mark?
Isf, vilken dimention behövs?
Japp, det är rätt slang. 32 mm blir nog lagom.
 
32 mm med värmekabel blev det.
Nu är det bara till å gräva ;D
 
Undrar bara :
vad skulle supra röret kosta per meter ?
Nå´n som vet ?

Hälsningar
Hobbit
 
153:- / m skulle jag få ge för 32 röret + 250:- för ändsatsen
 
Bob_the_builder
Mer än 10 ggr så dyrt som PEM-slang alltså. Morsning och good-bye.
 
Ja jag gav 275:- för pem slangen och 35:-/m värmekabel
 
Alltså 275:- för 50m
 
Bob_the_builder
För 50m? 32mm-slang? Otroligt billigt. Har inte hittat en 100m-rulle för under 1000-lappen nämligen.
 
Köpt via en kompis på en vvs firma till rätt ok pris :D
Värmekabeln verkade ju därimot gå att köpa billigare i handeln
 
Bob_the_builder
Du ser. Man blir lurad varje dag. :P
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.