P
P

Du kan inte bara beställa den från Axminster? Har själv letat efter dito slang utan att hitta något vettigt i Sverige. Då känns det som man lika bra kan beställa från utlandet...

P
Jo det kan jag ju iof göra fast det brukar ju bli bra mycket dyrare med frakt och sånt.

Jag hittade något liknande från Kärcher (på K-Rauta, tror jag det var). Förpackningen har jag kastat så jag har tyvärr inte något artikelnr eller liknande. Det är en smalare och smidigare slang som passar dammsugaren i ena änden. I andra änden kan man sätta den medföljande gummi adaptern med fallande diameter för att passa till div. verktyg.

Jag använder denna med min Festool fräs tillsammans med Festools verktyg-dammsugar koppling som finns att köpa separat. Passar också bra till Makita bandslipen och Bosch "multimaster".

Jag kommer inte ihåg priset men gissar på runt 250:-.

P
Tack för tippset. Ska kolla K-Rauta. Jag var i Häggvik för några veckor sedan och hittade en smidig slang som tyvärr var för smal i maskinänden men annars perfekt för ändamålet.

Upp!
Någon som har en bra slang att tipsa om?
Jag vill kunna använda min grovdammsugare till slipmaskinen och då ska slangen även räcka upp till taket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.