Inbillar mig att kartonggips inte är tät nog för att det ska gå. Men om det funkar vore det ju kanon. :)

Jag var och köpte två vacuumlyftare på biltema idag..Har testat att lyfta en platta med den och det fungerar alldeles utmärkt. Så jag kan rekommendera att använda sugproppar istället för att lägga större klinkers för hand. Men för fönster hade jag nog troligtvis köpt en kraftigare variant för jag litar inte på Biltemas prylar. Har som motto efter x antal missnöjda inköp att om man köper dyrt så gråter man bara en gång, eller att besvikelsen över dålig kvalité varar längre än ett lågt pris.

Mikael_L
Metamatik skrev:
Det gör de säkert men det finns gipslyftare för några tior på jula. Såg det precis när jag letade efter sugprogpp :-)
Du menar en sådan förlängning av armen/handen, typ. Som håller under skivan, när man lyfter?

En sån är säkert mer praktisk just när man ska bära och lyfta i skivorna i allmänhet, men ibland är det inte speciellt praktiskt med nåt under skivan men ändå ett behov att lyfta / passa in.

P
Metamatik skrev:
Jag har lagt 30x60 i hallen och det var inte helt lätt att få det jämn och svårt att få upp plattan igen så sugproppen underlättar verkligen när man lägger ner plattan så att den lägger sig jämnt.
Till så stora plattor ska man använda flytfix. Det krävs ca 50 kilos tryck på en 30x30 platta för att få full täckning med vanligt fix och 8:ans kam.

P
Mikael_L skrev:
Skulle inte sådana där kunna fungera på gipsskivor, spånskivor, ... OSB?, nä kanske inte OSB ...

Nä...Min Gecko vill inte ens fästa ordentligt på vanlig MDF, så att få fast en sugpropp på gips kan man nog glömma.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.