Hej
Nån som har någon idé vad felet kan vara,önskvärt är bild 1 där man ser värdena och kan göra justeringar i reglerdatorn. Det är en thermia villa 90 från 1999. Har varit prickfri fram till nu. Det som händer är att när man bläddrar fram i menyn så kommer tillslut bild 1 fram synligt i några sekunder för att sedan bli som bild 2. Vilket då gör att man inte ser inställningarna. Pumpen funkar och gör värme och varmvatten som den ska ,men vore bra om även displayen funkade.
 
  • Värmepumpspanel med temperaturvisning, Villa 90, gröna indikatorljus, kontroller för driftläge, kabel ansluten under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmepumpens kontrollpanel märkt "Villa 90", indikatorer, knappar, handskrivna siffror, isolering i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förmodligen gamla elektrolytkondensatorer på displaykortet som torkat ut.
 
Ok,är det nått man kan göra åt?.Jag hade ett kabelbrott på en kabel in i kretskortet för ca ett år sen. Upplever att det blev lite bättre efter att jag fixade de. Kan det ”ärja”i kontakten tro?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.