Byggahus.se
jac jac skrev:
det lilla som behöver sparas också.
Du glömde stänga av ajtokorrugering men jag fattar ändå att du menar "allt behöver sparas" ;)

Jag ser ledig golvyta, kanske dags att handla lite fynd på blocket igen? :crysmile:

Hennke85 Hennke85 skrev:
Jag ser ledig golvyta, kanske dags att handla lite fynd på blocket igen? :crysmile:
Vart lite sugen på en metallfräs...

Längst in ska jag smacka upp en hyvelbänk dock

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Skulle inte en metallfräs få plats på hyvelbänken då? När m2 tar slut måste man tänka i m3 :rofl:

Vab.
Stått och glott på den här högen och funderat på meningen med livet..
Oorganiserad hög med verktyg och byggmaterial staplade i plastlådor i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vet knappt i vilken ände man ska börja på den..

Ett tips är att börja uppifrån...;)

• Haha
  • Gilla
Prodigys och 2 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Ett tips är att börja uppifrån...;)
Grattis!
Som dagens första tipsare har du vunnit 2kg smånubb som jag hittade i översta lådan precis. Tror de har använts vid skotillverkning.
Jag skicka upp dem så snart jag kan ;)

Vad fasen ska man med 2kg mininubb..?

• Gilla
Deduhej
  • Laddar…
Ja du, tillverkar man inte skor så lär det vara klurigt att hitta något vettigt användningsområde. Metallåtervinningen kanske kan vara ett tips för jag tror min användningsmöjlighet är precis lika stor som din ;):thinking:.

Alla projekt bör inledas med att införskaffa fler Smartstore backar. Senast nu i helgen blev det 10 till på Rusta som har halva priset om man är med i deras exklusiva klubb.
Smånubb kan man väl använda som armering vid okynnes gjutning. Man kan också kasta de gamla papp-påsarna, eller lägga dem i en smartstore.

• Gilla
Totte_S
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Smånubb kan man väl använda som armering vid okynnes gjutning.
Gör så kort armering någon nämnvärd nytta? Inte spydig utan okunnig men intresserad.

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Gör så kort armering någon nämnvärd nytta? Inte spydig utan okunnig men intresserad.
Tillräckligt små och tillräckligt många så blir det väl som fiberarmering :strong: ;)

nanowire nanowire skrev:
Tillräckligt små och tillräckligt många så blir det väl som fiberarmering :strong: ;)
Fast fiberarmering är väl inte raka små snuttar?

Kan vi inte starta en insamling till en säck betong för att pröva funktionsdugligheten? Jag "Pledge" 4 kr.

H Huzzbutt skrev:
Kan vi inte starta en insamling till en säck betong för att pröva funktionsdugligheten? Jag "Pledge" 4 kr.
Jag har nog en säck över, kan ta med den till nästa träff på sliparebacken ;)

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.