Björn Melander Björn Melander skrev:
Härligt! Du borde kunna utnyttja väggytan för förvaring. Jag tänker mig ett hopsvetsat grenställ med hyllplan för verktyg mm och utan hyllplan för materialförvaring. Vill minnas att du inte kunda få till någon bra infästning i väggarna. Med ett sånt här grenställ tar golvet lasten.

[bild]
Ja, behöver bara lära mig svetsa så.. :)
Sen är det bara möjligt med något som är 10cm djupt för annars krockar det med garderobsdörren..

Och om ni tror verkstan är full så ska ni se hur det ser ut i de där två garderoberna..
Sa någon hoarder?

Tyvärr är en hel del i garderoberna 'bra att ha till huset grejer' och får enligt hustrun inte placeras i ett annat rum. Förståelsen för att verkstan skulle bara helt dedikerad till bara min hobby är lika med noll.

Microkatten
Snart borde väl den där 15-spels-golvgläntan ha passerat över hela golvytan, så du i alla fall har kunnat våttorka hela golvet? Efter att jag började ordna upp i mitt snickeri i somras så har jag nu plats att förvara din större bandsåg, välkommen ner! :rofl:

Annars är nog fortsatt utrensning, snickeri-dedikerade garderober och (golvstående) hyllor din största chans till att få någon ordning...min stora hylla som jag gjorde i somras har i alla fall varit guld värd!

Snickeri är inte en hobby utan nödvändigt för att kunna bo i eget hus! ;)

• Gilla
kristofo och 1 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Snart borde väl den där 15-spels-golvgläntan ha passerat över hela golvytan, så du i alla fall har kunnat våttorka hela golvet? Efter att jag började ordna upp i mitt snickeri i somras så har jag nu plats att förvara din större bandsåg, välkommen ner! :rofl:

Annars är nog fortsatt utrensning, snickeri-dedikerade garderober och (golvstående) hyllor din största chans till att få någon ordning...min stora hylla som jag gjorde i somras har i alla fall varit guld värd!

Snickeri är inte en hobby utan nödvändigt för att kunna bo i eget hus! ;)
Nej då! Nu har jag fyllt upp det där hemska tomma utrymmet också.
En nybyggd trästomme i ett rum som fyller ett tidigare tomt utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

:surprised: Du vill alltså, att frun inte ska komma åt grejorna i skåpen. Du har m.a.o. en plan. :D(y)

• Haha
ricebridge
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
:surprised: Du vill alltså, att frun inte ska komma åt grejorna i skåpen. Du har m.a.o. en plan. :D(y)
Hon har vägrat gå in i verkstan de senaste 3 åren oavsett. Men jodå, en hemlig plan finns där såklart.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Med den tapeten skulle jag ställa tillbaka grejerna framför dörrarna.
EXAKT min första tanke också! :crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:

Varför inte kladda på lite färg när en vägg blir temporärt fri? Det gör mycket för motivationen tycker jag.

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
R RealElwood skrev:
Varför inte kladda på lite färg när en vägg blir temporärt fri? Det gör mycket för motivationen tycker jag.
Mest brist på tid och färg :)

Frustrator Frustrator skrev:
Som min fru skulle sagt: Det handlar bara om prioritering.......;)

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Blah. En hink med färg får du för ett par hundra. Den blaskar du på med roller på 20 minuter — högt räknat.

Jag tycker tapeten är ett kulturminnesmärke @Frustrator

• Gilla
findus42 och 2 till
  • Laddar…
Nej då! Nu har jag fyllt upp det där hemska tomma utrymmet också.
[bild]
och så vart det åter ett 16-spel ..? (-;

• Gilla
fiskbuggaren
  • Laddar…
K kristofo skrev:
och så vart det åter ett 16-spel ..? (-;
Nej! Ny yta tom såklart :) Person står i ett verkstadsrum med träspån på golvet och byggmaterial omkring.
Skapa konto

• Gilla
kristofo
  • Laddar…
Sen började jag städa lite, ca en stor svart soppåse full med skräp.
Och kolla här vad man hittade under arbetsbänken! Undrar ett tag vart svarven tagit vägen..
Gul svarv hittad under en arbetsbänk under städning.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
SvanteC och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.