Jag har två stycken oljeradiatorer (1000 W / 400 Volt vardera) på loftet på garaget. Tanken var att syra dessa element med en Heatit Z-TRM3 Z-wave termostat via Telldus Tellstick ZNET LITE V2.
Termostaten fungerar som den ska och styr elementen via kontaktor men jag får det inte att fungera med Z wave. Har lyckats få dem ihopkopplade men sedan fungerar det inte när jag ska styra den med Z-Wave.
Någon som har testat detsamma och vet hur man ska göra?
Tacksam för hjälp.
Termostaten fungerar som den ska och styr elementen via kontaktor men jag får det inte att fungera med Z wave. Har lyckats få dem ihopkopplade men sedan fungerar det inte när jag ska styra den med Z-Wave.
Någon som har testat detsamma och vet hur man ska göra?
Tacksam för hjälp.
Fick det att fungera. Tack!!!
Tänkte även att ha några rökdetektorer, kan du rekommendera några?
Tänkte även att ha några rökdetektorer, kan du rekommendera några?
Hej igen!E etompau skrev:
Använder du denna till vad den är till för att styra golvvärme?
Jag kan ändra temperaturen på loftet genom att ställa in bör värdet, men jag får ingen information om är värdet. Man kanske inte kan få det genom att driva enbart element
Nej, använder ej denna grej. Mig veterligen ska du kunna se är-värdet som termostaten rapportera.
Har du valt att använda termostatens interna givare?
Det finns också några parameterinställningar för temp-rapportering, bla intervalltid (grundvärde 60 s.) samt temp-förändring för att data ska skickas.
Förutom temp. ska du kunna se spänning och förbrukad effekt. Kan du se dessa värde bland sensor-enheterna?
Har du valt att använda termostatens interna givare?
Det finns också några parameterinställningar för temp-rapportering, bla intervalltid (grundvärde 60 s.) samt temp-förändring för att data ska skickas.
Förutom temp. ska du kunna se spänning och förbrukad effekt. Kan du se dessa värde bland sensor-enheterna?
Redigerat:
Det kanske är max 10 meter emellan och en tjock vägg. Kommer att bygga ut mer prylar efter hand.E etompau skrev:
Kanske får vi testa att ta bort och lägga till igen i helgen.
Klicka här för att svara