Hej,
Har en IVT Greenline C4 som är inställd på att köra VV-Spets en gång i veckan (värmer tappvattnet till 65 grader via elkassett 6kW för att motverka Legionella). Har nyligen bytt till timavläst elavtal och konstaterar att VV-Spetsen kickar in på tisdagar vid 20-tiden och att det åtgår 6-8 kWh för att nå 65 grader... Känns ju inte helt OK att både vara inom höglast gällande nätet samt under en period när elpriset normalt är högre än mitt i natten. Men jag kan inte hitta var jag ska kunna styra när VV-Spetsen kickar in. Det enda jag kan gissa mig till är att slå av funktionen helt för att sedan masa mig upp vid typ 01-tiden och starta om nedräkningstimern (som anges till 7 dygn, 0 timmar och 0 minuter). Någon som har en annan tanke eller som vet hur man gör "på riktigt"?