Hej,
Har en IVT Greenline C4 som är inställd på att köra VV-Spets en gång i veckan (värmer tappvattnet till 65 grader via elkassett 6kW för att motverka Legionella). Har nyligen bytt till timavläst elavtal och konstaterar att VV-Spetsen kickar in på tisdagar vid 20-tiden och att det åtgår 6-8 kWh för att nå 65 grader... Känns ju inte helt OK att både vara inom höglast gällande nätet samt under en period när elpriset normalt är högre än mitt i natten. Men jag kan inte hitta var jag ska kunna styra när VV-Spetsen kickar in. Det enda jag kan gissa mig till är att slå av funktionen helt för att sedan masa mig upp vid typ 01-tiden och starta om nedräkningstimern (som anges till 7 dygn, 0 timmar och 0 minuter). Någon som har en annan tanke eller som vet hur man gör "på riktigt"?
 
En gissning.
Ställ om klockan till tex 01.00, starta om timern, ställ tillbaks klockan till verklig tid.
Så slipper du va uppe till på natten :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.