3 306 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Stulet brunnsavlopp?
andreas_gbg_ skrev:Du är så välkommen. Inga problem att dra upp ett rensrör som du tänkte, se du till att rensröret går på rakt ovanifrån så man kan spola åt båda håller om du får stopp nån gång, en rens som grenar på snett är värdelöst om nu stoppet sitter åt andra hållet.
Inga problem att ha ett sådant kraftigt fall om det är ledningen ifrån brunnen du pratar om där det bara skall rinna vatten.
Gällande fallet på övriga avloppet får du vända dig till någon rörläggare. Jag kan bara rensning av avloppTror inte det är så jättebra med så mycket fall om det skall rinna skithuspapper då vattnet kan sticka iväg snabbare än resten.
Sedan angående hur ledningen går ut ifrån din brunn, det finns alltid avvikelser ifrån hur det "ska" eller bör vara. Jag har sett de mest otroliga "lösningar" (som inte funkat så bra) där hantverkaren nästan bevisligen måste varit påtänd vid arbetet. Så allt är möjligt.
Mvh Andreas
Tack för hjälpen! Ska försöka hålla mig nykter när jag sätter igång med avloppet
Detta med för mycket fall var väl närmast ett problem förr när man använde betongrör och med lite större dimensioner och det blev många skarvar. I dessa "fall" vet jag att det förkommit problem, men idag med släta fina plaströr och knappt märkbara skarvar så är det närmast som Staffan2000 skriver.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden