Hej!
Jag är mitt i en renovering av vår hall och behöver demontera en radiator för vattenburen värme. Jag har läst inlägg som förklarar att man stänger termostaten och stänger justerskruven för återflödet (som man hittar under ett sexkantslock).
Mitt problem är att mitt koppel har både ett sexkantslock och en synlig justerskruv (insex) strax under.
Det ser ut som att den synliga insex skruven når både tillflöde och retur så kanske detta är en separat strypning?
På kopplet finns beteckningar: "TA" "R-ETT" och under dessa "A25"
Jag har ännu inte vågat skruva på något...
Mycket tacksam för svar,
/Henrik
Jag är mitt i en renovering av vår hall och behöver demontera en radiator för vattenburen värme. Jag har läst inlägg som förklarar att man stänger termostaten och stänger justerskruven för återflödet (som man hittar under ett sexkantslock).
Mitt problem är att mitt koppel har både ett sexkantslock och en synlig justerskruv (insex) strax under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som att den synliga insex skruven når både tillflöde och retur så kanske detta är en separat strypning?
På kopplet finns beteckningar: "TA" "R-ETT" och under dessa "A25"
Jag har ännu inte vågat skruva på något...
Mycket tacksam för svar,
/Henrik
Klicka här för att svara