Hej!
Vet inte om denna fråga skall vara i juridik egentligen. Då får ni flytta den..

Vi har fått ett kök renoverat /installerat för 2 månader sedan. Det är ett kök som köpts genom ikea/Peab.
I samband med slutföring av köket har hantverkarna repat frysen.
Vi fick en lapp som vi skulle fylla i, "godkännande/rapport på utfört arbete".
Denna lapp fylldes i och skickades in till PEAB.
Samma kväll upptäckte vi reporna på frysen (de är inte stora och syns bara i visst ljusläge) och Peab kontaktades dagen efter.
De återkom inte och jag ringde dem, vi pratade och de "skulle lösa det".
Det gick 2 - 3 veckor och inget hände.
Så vi kontaktade dem på nytt och de (arbetsledaren) skulle ta tag i det igen.
Återigen hände inget.
Så... Nu har det gått 2 mån och inget har hänt.
Vi har INTE begärt faktura då jag misstänker att om vi gör det så kommer det gälla som ett "godkännande" av repan.
Och de då inte kommer behöva fixa det.
Vad gäller egentligen?
Hur länge ska vi vänta på betalningen?
Är det deras ansvar att skicka fakturan till oss?
Kan vi hålla inne med betalning tills problemet med repan har lösts eller vi kommit överens på något annat sätt?

Många frågor men vet inte riktigt hur vi ska gå tillväga.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.