Har alltid gillat ett specifikt hus i min hemtrakt sen jag vart liten. Det är ett gammalt 2,5 plans hus från troligtvis 1920-1930-tal, mycket charmigt men finns ju såklart endel att göra. Enligt mig har den en perfekt tomt/läge på 4000kvm med nära till skola, affär osv samtidigt som det är avskiljt.
Dock är ju inte detta huset till salu och har inte varit på många många år. Mannen som är skriven där idag är 85år gammal och hittar ingen vidare info på namnet om tidigare adress osv så troligtvis har han bott där länge. Finns det på något sätt möjlighet att se om det är den här mannen som i själva verket äger bostaden?
På vilket sätt ska jag nu visa mitt intresse? Självklart kan man bara ringa personen men det kan kanske kännas för påträngande och skapa ett dåligt intryck, kanske brev?
Jag har inte bråttom då jag studerar för tillfället även fast handpenningen redan finns. Men inom 1-1.5år så är det möjligt och min tanke är ju att en sådan process kan ta tid så kanske bra att börja reka redan nu.
Nu vänder jag mig till er om tips på hur jag ska närma mig saken. Någon som har gjort något liknande? eller rent av någon som har köpt utav er på detta sätt?
Alla tips är välkomna
Dock är ju inte detta huset till salu och har inte varit på många många år. Mannen som är skriven där idag är 85år gammal och hittar ingen vidare info på namnet om tidigare adress osv så troligtvis har han bott där länge. Finns det på något sätt möjlighet att se om det är den här mannen som i själva verket äger bostaden?
På vilket sätt ska jag nu visa mitt intresse? Självklart kan man bara ringa personen men det kan kanske kännas för påträngande och skapa ett dåligt intryck, kanske brev?
Jag har inte bråttom då jag studerar för tillfället även fast handpenningen redan finns. Men inom 1-1.5år så är det möjligt och min tanke är ju att en sådan process kan ta tid så kanske bra att börja reka redan nu.