2 661 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
"strandsten" som golv i duschen?
Jag och min sambo var och kollade på lite olika badrumsutställningar idag. Såg ett par där man använde vanlig "sjösten" som golv i duschen.
Är det möjligt att göra detta själv hemma med sten som man själv plockat på stranden? Tänkte använda den typ av sten som man "kastade macka" med när man var liten.
Är det kanske så enkelt att man lägger det som vanligt klinkers/kakel, och ser till att alla stenar är jämntjocka. Eller ska man kanske impregnera stenarna med något?
Är tacksam för alla tips/tankar/kritik om idén!
Är det möjligt att göra detta själv hemma med sten som man själv plockat på stranden? Tänkte använda den typ av sten som man "kastade macka" med när man var liten.
Är det kanske så enkelt att man lägger det som vanligt klinkers/kakel, och ser till att alla stenar är jämntjocka. Eller ska man kanske impregnera stenarna med något?
Är tacksam för alla tips/tankar/kritik om idén!
Jag bodde på ett hotell i Köpenhamn i somras som hade sånt golv. Vid första anblicken: annorlunda och ganska coolt, men när man började titta lite nogrannare så var det rätt äckligt med tanke på att det verkade svårstädat. Det var heller inte så jätteskönt att gå på, men det är väl en smaksak.
Klicka här för att svara